دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا پیشنهاد کردند

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا پیشنهاد کردند.
دانشمندان روش جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا پیشنهاد کردند. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان آمریکایی پیشنهاد کردند که برای تشخیص ویروس کرونا از گلوکومتر استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedRxiv، دانشمندان دانشگاه سان دیگو کالیفرنیا پیشنهاد کرده اند که از متر استاندارد قند خون برای تشخیص ویروس کرونا از طریق بزاق استفاده کنند. به گفته کارشناسان، چنین آزمایشی صد در صد دقت دارد و می توان از آن در خانه استفاده کرد.

ذکر شده است که سطح قند خون ارتباط مستقیمی با غلظت پروتئین ویروسی در بزاق دارد. این مقاله تأکید می کند که یک روش مشابه قبلاً از نظر بالینی آزمایش شده است.

 تاتیانا زیمینا، محقق برجسته ITC CMID ، ETU LETI، در مصاحبه ای با روزنامه ایزوستیا توضیح داد، برای چنین مطالعه ای نمونه بزاق از بیمار گرفته می شود. "در سطح مولکولی، یک آنتی ژن - به عنوان مثال، یک پروتئین S در سطح ویروس - با شناسایی زیستی مولکولی شناسایی می شود. آزمایش های مبتنی بر Biochip با استفاده از این اصل بسیار امیدوارکننده است. "

تحت رهبری زیمینا، LETI همچنین در حال توسعه بیوشیمی هایی برای شناسایی COVID-19 در بزاق است، اما این متخصصان آمریکایی بودند که اولین بار ایده استفاده از گلوکومتر را بیان کردند. به گفته متخصصان، نکته بی شک گلوکومتر این است که می تواند برای تشخیص بیماری های دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، اچ آی وی و هپاتیت.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала