واکنش کاربران ایرانی به پایان تحریم تسلیحاتی

© AP Photo / Matt Rourke, Fileواکنش کاربران ایرانی به پایان تحریم تسلیحاتی
واکنش کاربران ایرانی به پایان تحریم تسلیحاتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران از نیمه شب 27 مهر 1399 پس از 13 سال پایان گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، بنا به توافق هسته‌ای ایران در سال 2015، تحریم تسلیحاتی ایران در این تاریخ لغو و ایران می‌تواند از کشورهای دیگر سلاح‌های متعارف بخرد.

فناوری ایران در ساخت موشک و پهپاد و دیگر سلاح‌های داعی و نظامی در سالهای اخیر و پایان یافتن تحریم های تسلیحاتی ایران واکنش‌هایی را در توییتر در پی داشت.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رییس جمهور ایران در صفحه توییترش نوشت: کاسبان تحریم تنها کسانی هستند که رفع تحریم تسلیحاتی را مسخره می کنند.

​کاربری با نام @HosseinDalirian نوشت: حالا که تحریم تسلیحاتی لغو میشود، یادی کنیم از متخصصانی که در دوران تحریم سنگ تمام گذاشتند و نه تنها کشور درحوزه تسلیحاتی دست خالی نماند، بلکه امروز در بسیاری از حوزه‌ها جزو 10 کشور اول هستیم #اقتدار_تسلیحاتی یک شعار نیست، بلکه نتیجه همت جهادی هزاران متخصص این مرز بوم است.

کاربری با نام @ekhrajii نوشت: فروش ادوات نظامی یک تجارت قانونی و بسیار سودآور در سطح جهان است.ایران اسلامی پس از ۴۰ سال تلاش و فعالیت در این عرصه به دستاوردهای بسیار خوب و قابل توجهی رسیده و حال با پایان تحریم های تسلیحاتی می‌توان از این دستاورد ها برای صادرات استفاده کرد.

​کاربری با نام @YeganehKhodami نوشت: نمی‌شه حالا که تحریم تسلیحاتی برداشته شده کنار اسلحه‌ها چندتا انسولین هم بفرستن واسه ما بیچاره‌ها؟ #انسولین_نیست

​کاربری با نام @dr_a_ganji نوشت: امروز که رفع تحریم تسلیحاتی کشورمان انجام شد،آورده سیاسی آن مهم است اما کافی نیست.مشت سیاسی بر دهان ترامپ کافی نیست.باید رسما و علنا سلاح وارد کشور یا از آن خارج شود و سازمان ملل‌ و اروپایی ها این اقدام را برسمیت بشاسند از قضا ایران باید رسما از اروپا تقاضای سلاح کند.

​علی علیزاده، تحلیل گر سیاسی با نام کاربری @Jedaaal نوشت: روحانی و سخنگویانش میگویند به پیروزی عظیمی دست یافته‌ و تحریم تسلیحاتی ایران را رفع کرده‌اند. بسیار خوب. این گوی و این میدان. یک هواپیما یا یک بالگرد یا حداقل یک تانک، نه بیشتر، از اتحادیه اروپا بخرید و یک موشک به یک کشور بفروشید تا بشود ادعایتان را راستی‌آزمایی کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала