کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
کارشناس نظامی روس: ایران بعد از لغو تحریم ها خریدار اصلی تسلیحات روسی خواهد شد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در ارتباط با اتمام محدودیت های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۸ اکتبر به زمره اصلی ترین خریداران تسلیحات روسی در می آید.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه کارشناس نظامی، ژنرال و سیاست مدار بازنشسته لئونید ایواشوف در این خصوص شرح داد.

ایواشوف که در گذشته رئیس بخش اصلی همکاری نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه بود، گفت: ایران ممکن است یکی از اصلی ترین متقاضیان تسلیحات روسی شود. ایران قابلیت های مشخصی برای خرید اسلحه مدرن حتی در شرایط تحریم های شدید دارد. ایران برای بخش دفاعی پول پیدا می کند.»

به گفته ی وی تهران ممکن است به خرید بخش گسترده ای از تسلیحات از روسیه علاقه مند شود. ایواشوف افزود: « تهران به تانک های مدرن و هواپیما نیاز دارد. ایران به تسلیحات ضد ضربه یعنی سامانه موشکی تاکتیکی علاقه مند است. ایران به ناوچه های مسلح به موشک ما توجه نشان می دهد. ایران شبکه راداری ضعیفی دارد، ما می توانیم ایستگاه های راداری مدرن آنها را تامین کنیم.»

وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
متن بیانیه ی وزارت امور خارجه ایران برای پایان تحریم های تسلیحاتی

ایواشوف گفت: « اکنون مسئله مربوط به آمادگی روسیه برای توسعه همکاری نظامی فناوری گسترده با ایران است. کسانی در روسیه مخالف و کسانی هم موافق خواهند بود. حدس می زنم که روسیه محتاطانه با این قضیه روبرو می شود.»

وی یکی از فاکتورهای خارجی مهم را فشار آمریکا نامید که سعی دارد مزاحم خرید تسلیحات مدرن توسط ایران شود.

ایواشوف تاکید کرد: « یک نکته مهم دیگر این است که چین نیز سعی می کند تا روسیه را از بازار اسلحه ایران بیرون کند. چین بسته کامل در زمینه های مختلف از جمله نظامی به ایران پیشنهاد کرده است. اما من حدس می زنم که برای ایران مهم متنوع کردن خرید تسلیحات است. اینجا روسیه چشم انداز هایی دارد و مسئله فقط آمادگی ماست.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала