معرفی داروی بی نظیر ساخت روسیه برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا

© AP Photo / Federica Narancioمعرفی داروی بی نظیر ساخت روسیه برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا
معرفی داروی بی نظیر ساخت روسیه برای جلوگیری از تکثیر ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه دارویی منحصر به فرد می سازد که از تکثیر نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) جلوگیری می کند.

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را پروفسور رحیم خایتوف، عضو آکادمی علوم و و کارشناس ارشد  وزارت بهداشت روسیه در زمینه آلرژیولوژی و ایمونولوژی اعلام کرده است

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور رحیم خایتوف گفت  دانشمندان روس دارویی را  تولید کرده اند که به طور هدفمند تکثیر ویروس را متوقف می کند. خایتوف خاطرنشان کرد: این دارو که در دنیا هیچ نوع مشابهی ندارد ، هم اکنون در مرحله آزمایشات بالینی است.

وزارت بهداشت روسیه: برای درمان کووید 19، شش دارو قابل استفاده است  - اسپوتنیک ایران
وزارت بهداشت روسیه: برای درمان کووید 19، شش دارو قابل استفاده است

پیش از این ، میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت روسیه اطلاع داده بود تحقیقات در خصوص تاثیر Sputnik-V ، اولین واکسن روسی علیه ویروس کرونا و بر روی داوطلبان بالای 60 سال آغاز شده است. وی خاطرنشان کرد که تدوین پارامترهای ویژه واکسیناسیون برای این دسته از مردم ضروری است.

تا به حال سه واکسن کرونا در روسیه تولید شده است. 15 آگوست ، واکسن اول به نام  Sputnik V که ساخت مرکز گامالیا است، ثبت شد.  14 اکتبر واکسن روسی دوم به نام  "اپی واک کرونا"  که ساخت  مرکز تحقیقات دولتی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور"  است، به ثبت رسید. مرکز چوماکوف روی واکسن روسی سوم کار می کند  و اکنون در حال آزمایش آن است. طوری که آناتولی آلتشتین ، محقق ارشد مرکز گامالیا توضیح داد ، این واکسن ها از نظر نحوه ساخت با یکدیگر فرق دارند  اما ماهیت آنها یکسان است - آنها باید به بدن کمک کنند پروتئینی تولید کند که باعث پاسخ ایمنی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала