در ایران شمار قربانیان کرونا به بیش از 30 هزار نفر رسید

© Photo / IRNAدر ایران شمار قربانیان کرونا به بیش از 30 هزار نفر رسید
در ایران شمار قربانیان کرونا به بیش از 30 هزار نفر رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران در شبانه روز گذشته 253 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار کل قربانیان این ویروس از 30 هزار نفر فراتر رفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران در روز شنبه با اشاره به آخرین آمار مربوط به ویروس کرونا در گفت: " تاکنون 526 هزار و 490 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 253 نفر از بیماران کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 30 هزار و 123 نفر رسیده است."

روش های شناسایی ابتلای بدون علامت به کرونا اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
روش های شناسایی ابتلای بدون علامت به کرونا اعلام شد

وی همچنین افزود: " از دیروز تا امروز 26 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4 هزار و 103 بیمار جدید مبتلا به کووید  19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 779 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 526 هزار و 490 نفر رسید."

سخنگوی وزارت بهداشت ایران خاطرنشان کرد: " خوشبختانه تاکنون 423 هزار و 921 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 4721 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند."

همچنین به گفته وزارت بهداشت ایران، تاکنون چهار میلیون و 482 هزار و 263 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران  همچنین در مورد وضعیت استانها در این زمینه گفت: " استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала