سیلی به صورت آمریکا!: چینی ها از پاسخ لاوروف به واشنگتن خوششان آمد

© Sputnik / Alexey Nikolskij /  مراجعه به بانک تصاویر سیلی به صورت آمریکا!: چینی ها از پاسخ لاوروف به واشنگتن خوششان آمد
سیلی به صورت آمریکا!: چینی ها از پاسخ لاوروف به واشنگتن خوششان آمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاربران پورتال چینی "گوانچا" در مورد واکنش سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به اظهارات ایالات متحده آمریکا در خصوص تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ، وزیر امور خارجه روسیه اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه ایالات متحده به انعقاد توافق نامه در خصوص تسلیحات استراتژیک با روسیه نزدیک بوده و همچنین در رابطه با موضع مسکو در مورد جلب چین به این روند را غیر شرافتمندانه و غیر صادقانه  خوانده بود . لاوروف خاطرنشان کرد که ایالات متحده با بی شرمی از این موضوع سوء استفاده و بهره برداری می کند.

خوانندگان چینی از واکنش وزیر امور خارجه روسیه قدردانی کردند.

یکی از کاربران نوشت: "روس ها واقعاً بسیار سرراست و پیگیر هستند ، آنها به صورت آمریکایی ها سیلی زدند و این  یک سیلی محکم بود. حمایت می کنم."

ریابکوف: پیشنهاد جدید امریکا درباره پیمان استارت نو غیرقابل قبول است  - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: پیشنهاد جدید امریکا درباره پیمان استارت نو غیرقابل قبول است

خواننده دیگری ابراز عقیده کرد که اگر فردی در ایالات متحده بی شرافت نبوده  و راه تقلب را بلد نباشد، نمی تواند به یک سیاستمدار موفق شود.

در یک کامنت دیگر سوال می شود: "اگر امروز توافقی با آنها (آمریکایی ها) امضا شود ، آیا پس از تغییر رئیس جمهورشان  معتبر خواهد بود؟"

کاربر دیگری اضافه کرد: "برای رئیس جمهوری که علناً دروغ گفته ، دروغ گفتن تعداد بی شماری از زیردستان وی طبیعی است."

پیمان استارت نو در سال ۲۰۱۰ بین دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در ۵ فوریه سال ۲۰۱۱ اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از ۷۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف ۱۵۵۰ تعیین شده است.

چندی پیش ایالات متحده اعلام کرده بود که به فکر تمدید پیمان استارت نو با روسیه است که اعتبار آن در سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، اما آمریکایی‌ها پیشنهاد می‌کنند که این پیمان به طیف گسترده تری از سلاح های جدید تعمیم یافته  و همچنین چین به آن بپیوندد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала