آمریکا پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد می کند

© AFP 2023 / BRENDAN SMIALOWSKIآمریکا پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد می کند
آمریکا پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی ترامپ از رد پیشنهاد پوتین در مورد تمدید پیمان استارت نو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: " ایالات متحده پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر تمدید پیمان کاهش سلاحهای استراتژیک استارت نو برای یک سال بدون هیچ گونه شرطی را رد کرده است.

مذاکرات روسیه و آمریکا درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای در وین  - اسپوتنیک ایران
مذاکرات روسیه و آمریکا درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای در وین 

اوبراین در توییتر خود نوشت: " پیشنهاد امروز رئیس جمهور پوتین برای تمدید استارت بدون غیر فعال کردن کلاهک های هسته ای یک گزینه نیست."

کاخ سفید همچنین گفت که پیش از این به روسیه پیشنهاد داده بود که این قرارداد را به مدت یک سال تمدید کند، منوط به غیرفعال کردن متقابل زرادخانه های هسته ای هر دو کشور. به گفته اوبراین، این یک "پیروزی برای هر دو طرف" است.

در این نوشته آمده است: "ما فکر كردیم كه روس ها آمادگی پذیرفتن آن پیشنهاد را دارند وقتی من با همكارم در ژنو ملاقات كردم."

اوبراین افزود كه ایالات متحده كنترل تسلیحات را جدی می گیرد و امیدوار است كه مسكو در موضع خود در مورد این موضوع تجدید نظر كند.

پیش از این، رئیس جمهور روسیه گفته بود كه تمدید توافق بدون پیش شرط، انجام مذاكرات معنادار در مورد موضوعات تنظیم شده برای استارت نو را امكان پذیر می سازد. به گفته وی، چنین تصمیمی این امکان را نیز فراهم می کند تا کشورهای علاقه مند به حفظ ثبات استراتژیک بدون چنین توافقی باقی نمانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала