صادرات اولین خودروی الکتریکی ساخت روسیه + عکس

© Photo / Zettaصادرات اولین خودروی الکتریکی ساخت روسیه + عکس
صادرات  اولین خودروی الکتریکی ساخت روسیه + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت صنعت و تجارت روسیه در حال بررسی امکان صادرات خودروی برقی ساخت روسیه با مارک Zetta به هند ، پاکستان ، اردن ، مصر و آلمان است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت روسیه اعلام کرده است.

سخنگوی این وزارتخانه توضیح داد: "نوآورانه بودن  پروژه مربوطه و رقابت پذیری بالای محصول تولیدی باعث می شود با خوش بینی به فرصت های صادراتی آن بنگریم ."

گفته می شود روند صدور گواهینامه مرغوبیت برای خودروی الکتریکی ساخت روسیه در مرحله نهایی است. در حال حاضر اولین خودروهای الکتریکی ساخته شده و فن آوری های مونتاژ آنها در جریان تولید انبوه سریال تدوین گردیده است.

​وزارت صنعت و تجارت روسیه در سالهای  2017-2018 یارانه هایی  به مبلغ 285 میلیون روبل (حدود 3.5 میلیون دلار) برای کارهای علمی و  تحقیقاتی و طراحی برای ساخت خودروی Zetta واگذار کرد . این خودرو همچنین 49.5 میلیون روبل وام تسهیلی از صندوق توسعه شهرهای کوچک صنعتی روسیه دریافت کرد.

اوایل ماه سپتامبر مشخص شد که زمان ساخت  اولین ماشین الکتریکی تولید انبوه روسیه دوباره به تعویق افتاده است. Zetta نتوانست 99.9 میلیون روبل وام از شورای کارشناسی صندوق توسعه صنعتی روسیه  دریافت کند و به این دلیل زمان تولید آن به دوره بعد از سال 2020 موکول  شد. به شرکت سازنده Zetta پیشنهاد شده که حامیان مالی و اسپانسرهایی  برای اجرای طرح خود پیدا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала