کشف مولکول ضد پیری

© Depositphotos.com / Evgenyatamanکشف مولکول ضد پیری
کشف مولکول ضد پیری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان دانشکده فدرال پلی تکنیک شهر لوزان سوئیس مکانیسم جدیدی را کشف کرده اند که از پیرشدن سلول های انسان جلوگیری می کند. مقاله پژوهشگران در مجله Nature منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان بر عملکرد مولکول های موسوم به TERRA نظارت کردند. آنها نوعی مولکول RNA (همراه با دی‌ان‌ای و پروتئین، سه مولکول درشت اصلی) غیر قابل کد گذاری است که طول و عملکرد تلومر (پایانه فیزیکی کروموزم ‌ها) را تنظیم می کنند. مولکول های TERRA در انتهای کروموزوم ها تجمع یافته و علامت می دهند که تلومرها باید طویل تر یا ترمیم شوند. مشخص شد که آنزیم RAD51 (آنزیم شرکت کننده در بازسازی موکلول های آسیب دیده دی ان ای) نقش مهمی در اتصال مولکول های TERRA به تلومرها ایفا می کند.

روند پیری را به تاخیر بیندازید  - اسپوتنیک ایران
روند پیری را به تاخیر بیندازید

در نتیجه فعالیت آنزیم RAD51، مولکول ترکیبی RNA-DNA تشکیل می شود. دانشمندان قبلاً فکر می کردند كه این نوع واكنش كه منجر به تشكیل ساختار سه رشته ای اسید نوكلیک می شود، معمولاً هنگام ترمیم DNA اتفاق می افتد. ضمناً محققان به این نتیجه رسیده اند که تلومرهای کوتاه بسیار کارآمدتر از تلومرهای طویل باعث جذب TERRA می شوند.

تلومرها انتهای کروموزوم ها هستند که در هنگام تقسیم سلول از DNA محافظت می کنند، اما طول آنها دائما کاهش می یابد. به اصطلاح حد Hayflick وجود دارد، که نشان می دهد قسمتهای انتهایی چه مقدار باید منقبض شود تا قابلیت حیاتی سلول به طور جدی کاهش یابد. آنزیمی به نام تلومراز، تلومرها را طویل تر می کند.

بتازگی ریکو کامپو آرایشگر و استایلیست آمریکایی، که با هنرپیشه های معروف کار می کند، راز و رمز جوانی را افشا کرد که باعث می شود زنان بالای ۴۰ سال جوانتر به نظر آیند.

کامپو توصیه می کند که مدل آرایش خود را تغییر دهند تا چهره جوانتر به نظر آید. او پیشنهاد می دهد که مژه ها را با آرایش مشخص تر کنند و همچنین از دسته ی رنگی قهوه ای استفاده کنند.

این آرایشگر همچنین می گوید که از براق کننده ها روی پوست و لب و همچنین رژ لب مات بپرهیزند. برای آرایش بهتر است که از رژ گونه های کرم مانند استفاده شود، آنها روی پوست طبیعی تر به نظر می آیند و آنرا را کشیده تر نشان می دهند. ابروها به گفته ی او نباید خیلی روشن باشند.

کامپو توصیه می کند که در رژیم غذایی از ویتامین های آ، سی، بی ۵، دی، ای و کا استفاده شود. این ویتامین ها در تخم مرغ، سبزیجات، گوشت گاو، لبنیات، ماهی، آواکادو، لیمو و آجیل وجود دارند. ویتامین ها به گفته وی نقش مهمی در سلامت پوست و استخوان دارند. همچنین یادآوری می کند که باید از تابش نور خورشید از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد ظهر پرهیز شود و بهتر است که کرم ضد آفتاب استفاده گردد. برای زنان بالای ۴۰ سال ماساژ صورت بسیار مهم است چون باعث افزایش گردش خون شده و از بروز چین و چروک و لک خودداری می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала