تجربه وزیر صنعت روسیه از تزریق واکسن کرونا: واکسن اسپوتنیک وی بدون عوارض جانبی است

© Photo / Russian Direct Investment Fundتجریه وزیر صنعت روسیه از تزریق واکسن کرونا: واکسن اسپوتنیک وی بدون عوارض جانبی است
تجریه وزیر صنعت روسیه از تزریق واکسن کرونا: واکسن اسپوتنیک وی بدون عوارض جانبی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنیس مانتوروف ، وزیر صنعت و تجارت روسیه در جلسه شورای فدراسیون روسیه اعلام نمود که این واکسن بدون عوارض جانبی است.

به گزارش اسپوتنیک، در ماه آگوست، روسیه اولین واکسن جهان علیه ویروس کرونا را ثبت کرد که توسط متخصصان بهداشت در سراسر جهان بسیار تحسین شده است و در مجله پزشکی مشهور لانست مورد ارزیابی قرار گرفت. بیش از 50 کشور برای خرید این واکسن با نام اسپوتنیک وی ابراز تمایل کرده اند.

آغاز آزمایشات واکسن روسی علیه کرونا در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
آغاز آزمایشات واکسن روسی علیه کرونا در ونزوئلا

دنیس مانتوروف ، وزیر صنعت و تجارت روسیه اعلام کرد که چرا واکسن ویروس کرونا را بر اساس ویروس های انسانی ترجیح می دهد تا آنهایی که مبتنی بر آدنو ویروس های میمون است. مانتوروف در مصاحبه با بلومبرگ گفت که واکسن اسپوتنیک وی روسیه را قبل از پایان آزمایشات فاز 3 انجام داده است، زیرا به غیر از علائم خفیف، هیچ اثر سو بر بدن ندارد.

به عقیده وی، آدنو ویروس انسانی را ترجیح می دهم. این روش کاملاً شناخته شده و فرمول آن در دسترس است، بنابراین همه متخصصان می توانند تصویری واضح از عملکرد واکسن و فواید آن بدست آورند، یعنی اینکه هیچ عارضه جانبی به جز علائم خفیف در طی چند روز اول وجود ندارد. غروب ، شاید برای چند ساعت کمی تب کردم.

مانتوروف همچنین تأکید کرد که این واکسن به او کمک کرده تا هم از خودش و هم از افرادی که با آنها کار می کند محافظت کند، زیرا در کار خود با افراد زیادی ملاقات می کند. وزیر افزود که پسرش و مادر 84 ساله اش نیز تصمیم گرفتند واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала