مهلت 24 ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن تغییر سیاست های آمریکا نسبت به عربستان را اعلام کرد
بایدن تغییر سیاست های آمریکا نسبت به عربستان را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن به دولت انتقالی سودان 24 ساعت فرصت داده است تا درباره عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل تصمیم بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، منابع دولتی سودان از مهلت جدید ایالات متحده امریکا به خارطوم برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر دادند.

این منابع احتمال دادند که علت تعیین این مهلت، نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که قرار است سوم نوامبر آینده برگزار شود.

پیشتر یک منبع سودانی شنبه گذشته به نشریه الشرق چاپ عربستان گفته بود که مذاکرات سودان و آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم و همچنین عادی‌سازی روابط، به حالت تعلیق درآمده است.

لاوروف: روسیه خواهان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی با حفظ منافع فلسطین است  - اسپوتنیک ایران
لاوروف: روسیه خواهان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی با حفظ منافع فلسطین است

وی با بیان اینکه بعید است مذاکرات مستقیمی طی روزهای آینده برگزار شود، گفت که دولت آمریکا شروط سودان را برای اینکه حذف این کشور از لیست تروریسم را به عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گره نزند، رد کرده است.

سودان از بیش از یک سال پیش در تلاش است از فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا برای کشورهایی که اصطلاحاً «حامیان تروریسم دولتی» خوانده می‌شوند خارج شود. قرار گرفتن در این فهرست از سه دهه پیش موجب قطع ارتباط نظام مالی سودان با بانک‌های جهانی شده است. 

در گفت‌وگوهایی که هفته گذشته در ابوظبی میان مذاکره‌کنندگان آمریکا و سودان برگزار شد طرف آمریکایی یکی از شرایط خروج از فهرست سیاه مذکور را عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد. 

تلاش‌های آمریکا در این راستا در حالی انجام می‌شوند که مجمع فقه اسلامی سودان هر گونه رابطه با اسرائیل را حرام اعلام کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала