لاوروف: روسیه خواهان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی با حفظ منافع فلسطین است

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: روسیه خواهان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی با حفظ منافع فلسطین است
لاوروف: روسیه خواهان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی با حفظ منافع فلسطین است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه درباره روابط اسرائیل با کشورهای عربی اعلام نمود که خواهان حفظ منافع فلسطینی ها است.

به گزارش اسپوتنیک، روسیه طرفدار بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی است، اما مخالف انجام این کار بر خلاف منافع فلسطینی ها است.

نخست وزیر فلسطین: آماده هستیم با اسرائیل مذاکره کنیم - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر فلسطین: آماده هستیم با اسرائیل مذاکره کنیم

پیش از این لاروف در خصوص اوضاع سوریه و کشورهای عربی اعلام نمود: "اگر همه طرفین در این مورد از ما درخواست کنند، آماده ارائه خدمات میانجیگری خود برای حل و فصل هرگونه درگیری هستیم. تاکنون چنین درخواست هایی دریافت نکرده ایم. ما دارای روابط خوبی با همه کشورها بدون استثنا از جمله همه اعضای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس هستیم . من می دانم که دولت آمریكا سعی در آشتی دادن طرفهای آشتی ناپذیر دارد و تلاش می ورزد عربستان سعودی و نزدیكترین شرکای این کشور را به ایجاد پل ها و آشتی کردن با قطر ترغیب کند. ما برای هر تلاشی که در جهت متحد کردن کشورها و نه جدا کردن آنها و ایجاد خطوط تقسیم باشد ، آرزوی موفقیت داریم. یک بار دیگر تکرار می کنم که اگر در این مورد از ما درخواست شده و همه طرف های درگیر علاقمند باشند ، آماده کمک خواهیم بود. "

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اظهار داشت، روسیه از بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عربی استقبال می کند، اما مخالف این است که این کار به قیمت منافع فلسطینیان انجام شود.

سرگئی لاوروف در جریان گفتگو با نمایندگان ایستگاه های رادیویی روسیه گفت: "ما از بهبود روابط اسرائیل با همسایگان خود و سایر کشورهای منطقه استقبال می کنیم، اما مخالف این هستیم که این کار به قیمت منافع ملت فلسطین انجام شود، (منافعی) که در همان مصوبه قطعنامه مجمع عمومی (سازمان ملل)، که ایجاد کشور یهودی را اعلام کرده، ذکر شده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала