چین اقتصاد خود را به طور بنیادی تغییر می دهد

© Sputnik / Igor Podgornyiچین اقتصاد خود را به طور بنیادی تغییر می دهد
چین اقتصاد خود را به طور بنیادی  تغییر می دهد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین تصمیم گرفته است تا اقتصاد خود را از طریق دنبال کردن خط مشی استفاده از فماوری های سبز تغییر دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری بلومبرگ ، منظور اینست که چین قصد دارد تا سال 2060 با رو آوردن به منابع جایگزین انرژی و همچنین با استفاده از جذب کننده های طبیعی کربن  به عنوان مثال جنگل ها ، میزان انتشار دی اکسید کربن در جو زمین را به صفر برساند.

در حال حاضر چین پرجمعیت ترین کشور جهان و مصرف کننده عمده منابع انرژی است. این کشور بیشترین میزان انتشار دی اکسیدکربن به جو زمین را انجام می دهد. پکن در پایان ماه سپتامبر اعلام کرد هدف خود را به صفر رساندن میزان انتشار دی اکسید کربن در جو زمین تا سال 2060 قرار داده است. در همان زمان ، معلوم شد که چین در پنج سال آینده هزینه های خود برای استفاده از "فناوری های سبز" را افزایش می دهد ، اما در آن زمان گام های مشخص پکن برای رسیدن به این هدف  اعلام نشده بود.

با همت آمریکا عظمت چین برمی گردد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
با همت آمریکا عظمت چین برمی گردد

اکنون چین اعلام کرده است که علاوه بر رو آوردن به منابع جایگزین انرژی ، به طور فعال به پیشبرد ایده های استفاده و ذخیره کربن و همچنین استفاده از فناوری های سبز خواهد پرداخت. منظور استفاده از راه حل های مبتنی بر طبیعت (Nature-based Solutions) است که طی چند سال گذشته در چین محبوبیت و رواج زیادی  پیدا کرده است. با کمک آن ، مقامات این کشور در حال احیا پوشش گیاهی و تالاب ها برای احیای اکوسیستم های آسیب دیده هستند. اکنون آنها می خواهند از این نظریه برای خنثی سازی انتشار کربن به طور طبیعی استفاده کنند.

مقامات چینی استدلال می کنند که با کمک کاشت جنگل ها ، می توان میزان انتشار دی اکسید کربن در جو زمین را یک سوم کاهش داد  . با این حال ، کارشناسان اشاره می کنند که چین لزوماً به هدف خود نخواهد رسید. آنها نتایج یک کارزار 40 ساله گسترش جنگل ها را در چین ذکر کردند که طی در این کشور جنگل های تک گونه را کاشتند. محققان  به این نتیجه رسیده اند که جنگل های ایجاد شده در چین متشکل از یک نوع درخت  به اندازه  جنگل های چند گونه در جذب دی اکسید کربن موثر نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала