تكذيب استعفاى رئيس جمهور قرقيزستان

© REUTERS / Pool/Vyacheslav Oseledkoتكذيب استعفاى رئيس جمهور قرقيزستان
تكذيب استعفاى رئيس جمهور قرقيزستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور قرقیزستان روز چهارشنبه بیانیه مربوط به استعفای وی را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی سورونبای جینبکوف، رئیس جمهور قرقیزستان روز چهارشنبه بیانیه مربوط به استعفای وی ظرف سه روز را تکذیب کرد.

قرقیزستان - اسپوتنیک ایران
ابراز تمایل رئیس جمهور قرقیزستان به ترک سمت ریاست جمهوری

تولگونای استامالیوا، دبیر مطبوعاتی رئیس دولت قرقیزستان اظهار داشت: در حال حاضر مطبوعات و شبکه های اجتماعی در حال پخش اطلاعاتی هستند که سورونبای جینبکوف قول داده است "ظرف سه روز" از ریاست جمهوری استعفا دهد. بله، سورونبای جینبکوف اظهار داشت که پست ریاست جمهوری کشور را ترک خواهد کرد، اما سه روزی که سدیر جپاروف (نخست وزیر قرقیزستان) و طرفدارانش می‌گویند را ما متوجه نمی‌شویم.

استامالیوا افزود: در این رابطه ما اعلام می کنیم که حتی در یک بیانیه رئیس جمهور جینبکوف و پیام‌های سرویس مطبوعاتی رئیس دولت، تاریخ و روز مشخصی برای ترک پست مشخص نشده است.

دبیر مطبوعاتی رئیس دولت قرقیزستان با یادآوری بیانیه سورونبای جینبکوف در 9 اکتبر، در تکرار سخنان رئیس جمهور قرقیزستان گفت: ما باید کشور را در اسرع وقت به مسیر درست برگردانیم. من آماده استعفا از سمت ریاست جمهوری قرقیزستان هستم پس از آنکه این کشور مسیر قانونی بودن را در پیش گرفت.

انتخابات پارلمانی در قرقیزستان در تاریخ 4 اکتبر برگزار شد. از 16 حزب تنها چهار حزب مجور ورود به پارلمان را دریافت کرده بودند. معترضین با آب پاش، گاز اشک‌آور و نارنجک های فلش بنگ پراکنده شدند. در این اعتراضات یک نفر جان باخته و حدود 600 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала