منتقد و مجری تاثیرگذار سینمای ایران درگذشت

© Sputnik / Viktor Chernov /  مراجعه به بانک تصاویر تلویزیون
تلویزیون  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاد اکبر عالمی مجری، منتقد و مستند ساز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا صبح روز سه شنبه درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، اکبر عالمی، مجری، منتقد و مستندساز در اثر ابتلا به کرونا صبح روز سه شنبه درگذشت.

اردشیر عالمی فرزند وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت:

«پدر رفت، فقط پدر من نبود، پدر چند نسل ایران بود، تاثیر وجودش تا سال‌ها باقی خواهد ماند.»

استاد عالمی از اوایل مهر ماه در بیمارستان بستری شده بود.

وی گفته بود: «هفته گذشته برای فیلمبرداری مستندی با سه نفر دیگر از همکارانم به یکی از بیمارستان‌های تهران رفته بودیم و اگر چه تمام موارد ضروری را رعایت کردیم با این حال هر چهار نفر به کرونا مبتلا شدیم.

اکبر عالمی در سال ۱۳۲۴ در اهواز زاده شد و دوساله بود که به محله معصوم‌زاده دامغان و زادگاه پدری‌اش بازگشت. او به عشق سینما به تهران رفت و رشته رادیو تلویزیون را در دانشکده هنرهای دراماتیک خواند و کارشناسی‌ارشد را در رشته سینما از دانشگاه تربیت مدرس گرفت سپس مدرک دکترای سینما را از کشور انگلیس اخذ کرد و به ایران بازگشت.

عالمی در دهه ۷۰ مجری و کارشناس برنامه هنر هفتم بود که به عقیده بسیاری اثرگذارترین برنامه تلویزیون در رابطه با سینما بوده‌است.

وی به عنوان مجری‌کارشناس در برنامه سینما ماوراء نیز فعالیت داشته، همچنین عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نیز از اعضای انجمن مدرسان سینما است.

از فعالیت‌های هنری وی می‌توان به ساخت برنامه‌های هنری و فرهنگی تلویزیونی در زمینه سینما همراه با اجراهای حرفه‌ای و ماندگار و نقدهای تأثیرگذار فیلم، چند دهه تدریس در دانشگاه‌های هنر، مدیریت لابراتوارهای سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساخت حدود ۳۰ فیلم مستند برای صنایع داروسازی، پتروشیمی، نساجی و چوب به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، آلمانی، ایتالیایی، عربی اشاره کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала