تاثیرات خطرناک مصرف زیاد الکل برای مغز

© Depositphotos.com / Andranik2017تاثیرات خطرناک مصرف زیاد الکل برای مغز
تاثیرات خطرناک مصرف زیاد الکل برای مغز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان در موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین در نیویورک کشف کرده اند که نوشیدن بیش از حد الکل ممکن است با شروع زودرس و شدید آلزایمر، بیماری زوال عقل مرتبط باشد. 

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در موسسه تحقیقات پزشکی فاینشتاین در نیویورک نقش اصلی پروتئین اتصال دهنده RNA ناشی از سرما (CIRP) و فرم خارج سلولی آن (eCIRP) را شناسایی کرده اند. این ترکیب برای غلبه بر شرایط استرس زا به تنظیم عملکرد سایر پروتئین ها کمک می کند. وقتی شخصی الکل می نوشد، سلول های شخص در تماس با سموم شروع به تولید eCIRP می کنند و به سلول های دیگر سیگنال می دهد تا بتوانند سیستم دفاعی خود را فعال کنند. eCIRP همچنین می تواند تحت شرایط نامساعد دیگر، از جمله مقدار اکسیژن کم، درجه حرارت پایین و قرار گرفتن در معرض تابش نیز تولید شود.

مشخص شد که eCIRP واسطه اختلالات حافظه هنگام مصرف مستمر الکل است. این مولکول می تواند باعث تغییراتی در پروتئین تاو در هیپوکامپ شود که در آن حافظه بلند مدت تشکیل می شود. در نتیجه پروتئین تاو پلاک هایی را تشکیل می دهد که به نوبه خود باعث تخریب نورون ها می شوند. دانشمندان پیشنهاد می کنند که مسدود کردن eCIRP می تواند یک درمان موثر برای بیماری آلزایمر مرتبط با الکل باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала