نخست وزیر فلسطین: آماده هستیم با اسرائیل مذاکره کنیم

© Depositphotos.com / Ivgaنخست وزیر فلسطین: آماده هستیم با اسرائیل مذاکره کنیم
نخست وزیر فلسطین: آماده هستیم با اسرائیل مذاکره کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین آمادگی طرف فلسطینی برای گفت و گو با اسرائیل را در اسرع وقت ابراز داشت، اما درعین حال تاکید کرد که اقدامات طرف اسرائیلی منعکس کننده قصد گفت و گو نیست و همواره درحال از بین بردن اعتماد فیمابین بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین آمادگی طرف فلسطینی برای گفت و گو با اسرائیل را در اسرع وقت ابراز داشت، اما درعین حال تاکید کرد که اقدامات طرف اسرائیلی منعکس کننده قصد گفت و گو نیست و همواره درحال از بین بردن اعتماد فیمابین بوده است.

اشتیه در جلسه کمیته امور خارجه پارلمان اروپا گفت: نخست وزیر اسرائیل همیشه در مورد اینکه بیت المقدس پایتخت اسرائیل است سخن میگوید، این به ما نشان می دهد که اصلاً قصد توافق با ما را ندارد.

وی با اشاره به مساله شهرک سازی های اخیر اسرائیل تاکید کرد که آنها با چنین اقداماتی همیشه اعتماد بین دو کشور را از بین می برند.

براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌سازی در داخل مرزهای 1967 کرانه باختری غیرقانونی است. شهرک سازی های اسرائیل علیرغم برخی محکومیت های بین المللی و برخلاف قطعنامه های سازمان ملل ادامه داشته و در چند سال اخیر تشدید و تسریع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала