لاوروف: ترکیه از توافقات میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: ترکیه از توافقات میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد
لاوروف: ترکیه از توافقات میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت، که در خصوص توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو با همتای ترکی اش صحبت تلفنی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار با زهراب منتساکانیان همتای ارمنستانی خود گفت، که ترکیه از از توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرده است.

مناتسکانیان: نقش روسیه در درگیری های قره باغ ضروری است - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه ارمنستان: نقش روسیه در درگیری های قره باغ ضروری است

لاوروف افزود: من می‌ خواهم یاد آوری‌ کنم که الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان، از کار شبانه ما از توافقات صورت گرفته استقبال کرد. من با مولود چاووش ‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه تماس گرفتم و اطلاع دادم که روسیه از حمایت ترکیه حساب می‌ کند. روز یکشنبه نیز بار دیگر یک گفتگوی تلفنی داشتیم و در این صحبت حمایت از توافقات صورت گرفته در مسکو تائید شد.

این در حالی‌ست که حدود دو هفته از درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی می‌گذرد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

در تاریخ ۹ اکتبر، وزاری خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: در پاسخ به درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، توافقات ذیل میان رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان صورت گرفته است.

اعلام آتش بس از ساعت ۱۲:۰۰ بامداد روز دهم اکتبر ۲۰۲۰ برای اهداف بشردوستانه و برای تبادل اسرای جنگی و سایر بازداشت شدگان و همچنین اجساد کشته شدگان که مطابق با ضوابط کمیته بین المللی صلیب سرخ انجام می شود.

جمهوری ‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره ‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش ‌ها برای حل مناقشه قره‌ باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی ‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала