نام‌گذاری خیابانی در شیراز به نام خسروی آواز ایران +عکس

© Flickr / Masih Azarakhshمحمدرضا شجریان
محمدرضا شجریان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای اسلامی شهر شیراز با نامگذاری یکی از خیابان‌های این شهر به نام زنده یاد محمدرضا شجریان موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به دنبال درگذشت محمدرضا شجریان، خواننده برجسته موسیقی سنتی ایران بسیاری از ایرانیان تقاضا کردند خیایانی با نام زنده یاد نامگذاری شود. این موضوع در شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد و اعضای شورا با نامگذاری یکی از معابر اصلی و مهم شیراز به نام زنده یاد استاد محمدرضا شجریان موافقت و آن را تصویب کردند. بر اساس این مصوبه، نام خیابان روبروی آرامگاه حافظ، به نام زنده یاد شجریان، شخصیت نام آور عرصه موسیقی و آواز ایران، نامگذاری شد.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

در این جلسه همچنین ساخت سردیس یادبودی از استاد شجریان و نصب در خیابان یاد شده را نیز تصویب شد که عملیاتی شدن این مصوبه نیازمند تائید فرمانداری شهرستان شیراز است. علاوه بر این محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز عنوان کرد مصوبه شورا جهت نامگذاری خیابان با نام استاد شجریان صورت گرفته است و به زودی توسط شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

View this post on Instagram

A post shared by حامد حجّت‌خواه (@hamed.hojatkhah) on

بسیاری از کاربران با ابراز خرسندی از این اتفاق، عنوان می‌کنند هنرپروریی شیرازی‌ها همیشه بر زبان‌هاست. برخی عنوان می‌کنند تهران از این اتفاق عقب ماند اما چرا تا زمانی که استاد آواز ایران زنده بود او را تکریم نکردند و حالا پس از مرگش رقابت برای نامگذاری خیابان به راه افتاده است.

View this post on Instagram

A post shared by شیراز شهرراز shiraz (@shahr_raz) on

کاربرانی نیز این اتفاق را مصداق مرده‌پرستی در ایران می‌دانند و بر این باورند در ایران افراد برای مرده‌ها بیش از زنده‌ها ارزش قائلند. جمعی از کاربران اما معتقدند این کمترین کاری است که می‌توان برای ابراز ارادت به استاد آواز کشور داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала