آمریکایی‌ها آماده می‌شوند تا سیل گاز مایع خود را روانه اروپا کنند

© AFP 2023 / Jiji Press/Stringerآمریکایی‌ها آماده می‌شوند تا سیل گاز مایع خود را روانه اروپا کنند
آمریکایی‌ها آماده می‌شوند تا سیل گاز مایع خود را روانه اروپا کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده آماده اند تا در زمان بهبود قیمت سوخت، سیل محصولات خود را روانه اروپا کنند.

به گزارش اسپوتنیک، کامرسانت می‌نویسد، تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) ایالات متحده آماده اند تا در میان بهبود قیمت سوخت، سیل محصولات خود را روانه اروپا کنند.

هزینه گاز در بزرگترین قطب گاز اروپا TTF -  در 12 اکتبر 2020 به 186.3 دلار در هر هزار متر مکعب رسید، قراردادهای آتی ماه نوامبر از 187 دلار فراتر رفت. این روزنامه اشاره می کند که این بالاترین سطح از ابتدای دسامبر 2019 است و بسیار بالاتر از پایین ترین سطح ماه مه سال 2020 است که هزار متر مکعب با 34 دلار معامله می‌شد. در اروپای مرکزی، در هاب آلمان NCG و  باومگارتن اتریش (CEGH)، جایی که مصرف کنندگان عمدتا گاز روسی دریافت می کنند، قیمت ها چندین دلار پایین تر است، زیرا مواد اولیه از ابتدای سه ماهه چهارم ارزان شده است.

این نشریه خاطرنشان می کند که قیمت گذاری در اروپای غربی تحت تأثیر تأمین گاز مایع است که در طول تابستان به طور قابل توجهی کاهش یافته و اکنون به طور قابل توجهی کمتر از سال گذشته است. با این حال، افزایش فعلی قیمت ها به تولیدکنندگان آمریکایی اجازه می دهد تا هزینه های مایع سازی و حمل LNG به اروپا را تأمین کنند. بنابراین، معاملات آتی گاز در مرکز آمریکایی Henry Hub پیش از این برای دسامبر، ژانویه و فوریه رشد کرده و به ترتیب به 126 دلار، 131.8 دلار و 130 دلار در هر هزار متر مکعب رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала