ظریف: گفت‌وگوهای پرباری با همتای چینی داشتم

© Sputnik / Akbar Sharifiniaraghظریف: گفت‌وگوهای پرباری با همتای چینی داشتم
ظریف: گفت‌وگوهای پرباری با همتای چینی داشتم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های امروز با همتای چینی خود را پربار خواند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران که دیروز به منظور گفت‌وگو با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در رأس هیأتی وارد استان یون نان شد، رایزنی و گفت‌وگوی رو در رو با همتای چینی خود را پربار خواند.

ظریف در توئیتی به زبان چینی نوشت: گفت‌وگوهای رو در رو و پرباری با همتای چینی داشتم. گفت‌وگوهای حضوری دو طرف در شرایط ویژه کنونی را حد کافی نشانگر آن است که دو طرف برای روابط بین دو کشور اهمیت زیادی قائل هستند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: ما در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله تقویت روابط دوجانبه، پیشبرد نقشه همکاری ۲۵ ساله، حفاظت از توافق هسته‌ای (برجام) و مخالفت با یکجانبه گرایی اجماع نظر دارند. با توجه به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال ۲۰۲۱ به عنوان فرصت جدید، معتقدم مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده غنی‌تر خواهد شد.

​ظریف همچنین در توئیتی به زبان انگلیسی نوشت: دو طرف در این دیدار یکجانبه گرایی و تلاش ایالات متحده برای ایجاد جهان تک قطبی را رد کردند و درباره تقویت روابط در چارچوب نقشه راه همکاری ۲۵ ساله، همکاری منطقه‌ای، حفظ برجام و همکاری در خصوص تولید واکسن کرونا توافق کرده‌اند.

​پیش از این، چانگ هوآ، سفیر چین در ایران روز پنجشنبه از سفر محمد جواد ظریف به دعوت وانگ یی به چین خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала