ایروان و باکو یکدیگر را به نقض آتش بس در قره باغ متهم کردند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع ارمنستان تصاویری از انهدام تجهیزات نظامی آذربایجان را منتشر کرد+ویدیو
وزارت دفاع ارمنستان تصاویری از انهدام تجهیزات  نظامی آذربایجان را منتشر کرد+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارتخانه های دفاع ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش بس در قره باغ متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان،  سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان ، در فیس بوک خود نوشت: " یگان های آذربایجانی با نادیده گرفتن آتش بس بشردوستانه ای که در از ساعت 12:00 روز 10 اکتبر اعلام شد ، ساعت 12:05 حمله به منطقه "قره خان بیلی" را آغاز کردند. یگان های ارتش دفاعی آرتساخ (قره باغ)  اقدامات مناسبی را برای سرکوب حمله دشمن انجام می دهند.

به نوبه خود ، وزارت دفاع آذربایجان از بمباران شهرهای ترتر و اقدم توسط ارتش ارمنستان خبر داد.

جزئیات توافق ارمنستان و آذربایجان در مورد آتش بس در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
جزئیات توافق ارمنستان و آذربایجان در مورد آتش بس در قره باغ

وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان روز جمعه به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند. مذاکرات آنها بیش از 10 ساعت به طول انجامیده و با تصویب یک توافق نامه به پایان رسید. این توافقنامه شامل چهار نکته برای حل اختلاف است. از جمله طرفین از ساعت 12:00 روز 10 اکتبر در راستای اهداف انسان دوستانه و برای مبادله اسرای جنگی و سایر زندانیان و اجساد کشته ها آتش بس از طریق میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ را اعلام کردند.

جنگ در خط رویارویی طرفها در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند . در قره باغ از گلوله باران توپخانه ای نقاط مسکونی این جمهوری خود خوانده از جمله پایتخت آن ، استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعای اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند ، حکومت نظامی و  برای اولین بار -بسیج عمومی اعلام کرده است. در آذربایجان نیز برخی از نیروها  بسیج  شده اند.

رهبران روسیه ، ایالات متحده و فرانسه از طرف های متخاصم  خواستند تا درگیری ها را متوقف کنند و مذاکره بدون پیش شرط را آغاز کنند. ترکیه اعلام کرده است که در شرایط متشنج شدن اوضاع در قره باغ هرکمکی را که آذربایجان درخواست کند، به این جمهوری سابق شوروی خواهد رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала