گزارش و تحلیل

انواع جریمه های متخلفین کرونا در تهران

© Sputnik / Mohammad Sobhan انواع جریمه های متخلفین کرونا در تهران
 انواع جریمه های متخلفین کرونا در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آمار اخیر ابتلا به کرونا و مرگ و میر بر اثر این بیماری در جمهوری اسلامی ایران همچنین هشدار های ستاد ملی مقابله با کرونا امروز شنبه دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران در ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه های مشخصی را برای هر نوع تخلف از قوانین وضع شده در جهت کنترل کرونا بیان کرد که به شرح زیر است:

۱. افرادی که به کرونا مبتلا شده و دوران قرنطینه اجباری خود را طی می کنند در صورت تخلف به ازای هر نوبت ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد

۲. افرادی که بدون ماسک در جامعه حضور یابند نیز ۵۰ هزار تومان جریمه می شوند

آقای دکتر روحانی ضمن تاکید بر اینکه صاحبان اصناف موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده و تنها به افرادی که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت کرده ‌اند خدمات ارائه کنند ذکر کرد:

۳. اصنافی که دستورالعمل ها را رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر دریافت کرده، در مرحله ی دوم ۳۰۰ هزار تومان جریمه، در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه و در مرحله چهارم کسب و کار آنها پلمپ خواهد شد.

۴. راننده های تاکسی نیز اگر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد در ضمن به ازای هر مسافری که بدون ماسک در تاکسی باشد راننده تاکسی ۲۰ هزار تومان جریمه میشود.

۵. در ادارات نیز بخش حراست و نگهبانی موظف است از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کند در صورت مشاهده هر گونه تخلفی نگهبان و رئیس بخش مربوطه جریمه خواهد شد.

آقای دکتر حسن روحانی مسئولیت اجرای این مصوبات را به نیروی انتظامی، بسیج، ناظران و بازرسان وزارت بهداشت محول کرده و محل دریافت جریمه های نقدی را حسابی اعلام کرد که معرفی خواهد شد و متخلفان ملزم هستند طی دو هفته جریمه های خود را به آن حساب واریز کنند.

شیوع کرونا و احتمال تعطیلی تهران - اسپوتنیک ایران
شیوع کرونا و احتمال تعطیلی تهران

 آقای دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه اظهار داشت:

آزمایشگاه های دولتی و خصوصی موظف هستند تمام اطلاعات خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده تا این اطلاعات به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و سایر بازرسان قرار گیرد و بتوان متخلفان را شناسایی کرد، قطعاً در اجرای این طرح ها به دنبال ایجاد درگیری فیزیکی نیستیم و ساز و کاری را اتخاذ خواهیم کرد که افراد جریمه شوند و مجبور به پرداخت آن باشند، تمامی کشورهایی که پروتکل های مربوط به کرونا را رعایت کردند در مبارزه با کووید ۱۹ موفق بوده ‌اند یکی از مهمترین این پروتکل ها استفاده از ماسک است در  مدتی که ما نیز پروتکل ها را بیشتر رعایت می‌ کردیم میزان مرگ و میر پایین بود اما در دوره‌ های اخیر در شهر تهران رعایت پروتکل ها به زیر ۴۰ درصد رسیده.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار ترین مکان های شیوع کرونا را اینگونه برشمرد:

عمده ترین مشکل ما در محل های تجمع مردم مانند فرودگاه‌ ها، پاساژ ها، بعضی از صنوف مانند نانوایی‌ ها و همچنین کمبود وسایل حمل و نقل در شهر های بزرگ است برنامه‌ ریزی برای رفع این کمبود ها به خوبی پیش می ‌رود اما متاسفانه با توجه به تحریم‌ های ظالمانه، واردات قطعات به ارز زیادی نیاز دارد که با مشکل برخورد کردیم.

آقای دکتر روحانی رئیس جمهور ایران همچنین متذکر شد:

۱۰۰ میلیون دلار نیز برای خرید کیت هایی که در کوتاه‌ ترین زمان با روش‌ های آسانی مبتلایان به کرونا را شناسایی می‌ کند اختصاص دادیم همچنین همزمان این کیت ها در داخل کشور نیز در حال ساخت است و به زودی شاهد تحول بزرگی در حوزه تست افراد مشکوک به بیماری کرونا خواهیم بود.

وی در پایان افزود:

این جریمه ها و پروتکل ها با توجه به شرایط فعلا مربوط به کلانشهر تهران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала