ریابکوف: اختلافات روسیه و آمریکا بر سر توافق تسلیحاتی بسیار زیاد است

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyریابکوف: اختلافات روسیه و آمریکا بر سر توافق تسلیحاتی بسیار زیاد است
ریابکوف: اختلافات روسیه و آمریکا بر سر توافق تسلیحاتی بسیار زیاد است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو آماده دستیابی به توافق تسلیحاتی با واشنگتن است اما اختلافات دو کشور در این زمینه بسیار زیاد است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو نقطه نظر ایالات متحده در مورد دستیابی زودهنگام به یک توافق نامه چارچوب‌دار با فدراسیون روسیه در زمینه کنترل تسلیحات را متوجه نمی‌شود؛ اختلافات جدی در مواضع، از جمله در مورد متوقف کردن زرادخانه‌ها، همچنان ادامه دارد و دیدار با فرستاده ویژه دونالد ترامپ در هلسینکی، وضعیت را تغییر نداده است.

 ریابکوف: روسیه به تلاش های ایالات متحده برای ایجاد برتری نظامی پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: روسیه به تلاش های ایالات متحده برای ایجاد برتری نظامی پاسخ خواهد داد

معاون وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت: چندین هفته است که ما در حال بحث و گفتگو با آمریکایی‌ها هستیم که اولا، چه چیزی می تواند جنبه اصلی توافق نامه فرضی آینده را در این زمینه تشکیل دهد؟ و ثانیا چگونه می‌توان با در نظر گرفتن همه عوامل، از جمله تقویم سیاسی داخلی شناخته شده ایالات متحده، فشار فزاینده زمان به دلیل نزدیک شدن به تاریخ انقضا پیمان استارت نو در صورت عدم تمدید آن و سایر جنبه‌ها، چنین توافقی را تنظیم نمود.

به گفته وی، طرف روس "در اصل" آماده "دستیابی به نوعی توافق نامه چارچوب‌دار" که صحبت در مورد تعیین جهات و پارامترهای اصلی کارهای بعدی را امکان پذیر می‌کند، می‌باشد.

این دیپلمات روس تاکید کرد: اما ما فقط این گزینه را قبول داریم. ما (به این گزینه) نزدیک نشده‌ایم، من بر این (موضوع) تأکید می کنم و اصرار دارم که اخیراً به چنین توافقی با ایالات متحده نزدیک نشده‌ایم. تلاش‌های آمریکایی‌ها برای ارائه موضوع به گونه‌ای که گویی ما در آستانه چنین توافقی هستیم و چیز کمی به آن باقی مانده است و به دست خواهد آمد، مشخص نیست بر چه اساسی است.

ریابکوف تصریح کرد که اگر ایالات متحده با پیشنهادات فدراسیون روسیه موافقت کند، "حتی فردا" می توان به توافق نامه چارچوب‌دار در مورد تسلیحات دست یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала