درخواست روسیه از آمریکا: "رقابت قدرت های بزرگ " پایان یابد

© Photo / Public domain/U.S. Navy/Ronald Gutridgeدرخواست روسیه از آمریکا: "رقابت قدرت های بزرگ " پایان یابد
درخواست روسیه از آمریکا: رقابت قدرت های بزرگ  پایان یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیمیتری پولیانسکی ، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه کمیته شماره یک مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد ایالات متحده باید تلاش های خود را برای تجدید نظر در روابط بین المللی طبق نظریه رقابت قدرت های بزرگ متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، در این نشست ، دیپلمات روس بیانیه ولادیمیر ارماکوف،  رئیس هیئت روسیه و  مدیر گروه منع گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه را  قرائت کرد.

پولیانسکی گفت: "برخلاف ایالات متحده ، فدراسیون روسیه از مسئولیت خود در قبال امنیت بین المللی و  ثبات جهانی و منطقه ای آگاه است. ما در حال دنبال کردن یک خط مشی پیگیرانه برای حفظ صلح هستیم."

وی از واشنگتن خواست "از پیشبرد الگوهای تقابل" بر اساس زور جلوگیری کند. این دیپلمات خاطرنشان کرد ، روسیه شفاف عمل می کند ، به طور پیگیر پیشنهادات  سیاسی و دیپلماتیک را به پیش برده و اقداماتی را با هدف جلوگیری از تخریب وضعیت در حوزه امنیت و ثبات انجام می دهد.

آیا کره خاکی ما در زیر سایه فاجعه هسته ای قرار دارد؟ - اسپوتنیک ایران
آیا کره خاکی ما در زیر سایه فاجعه هسته ای قرار دارد؟

پولیانسکی همچنین گفت که روسیه آماده تمدید پیمان استارت نو بدون پیش شرط است و از ایالات متحده خواست تا این کار را بدون تأخیر مصنوعی انجام دهد.

به نوبه خود ، رابرت وود ، نماینده دائم ایالات متحده در كنفرانس خلع سلاح ، از روسیه و چین خواست كه بلافاصله مذاكرات كنترل تسلیحات را در جلسه كمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل آغاز كنند.

دیپلمات آمریکایی در عین حال هشدار داد که اگر سازمان ملل متحد به مهار روند افزایش امکانات هسته ای روسیه و چین کمک نکند ، ایالات متحده آماده است تا همه اقدامات لازم را برای دفاع از منافع ملی انجام دهد.

پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) تنها معاهده فعال در خصوص محدودیت تسلیحات بین روسیه و ایالات متحده است. موعد اعتبار این معاهده 5 فوریه 2021 پایان می یابد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این پیشنهاد کرده بود این  قرارداد بدون پیش شرط به مدت پنج سال تمدید شود. در همین حال ، دولت ایالات متحده در سطوح مختلف بر لزوم جلب چین به مذاکرات برای انعقاد توافق هسته ای سه جانبه جدید بین روسیه ، چین و ایالات متحده تأکید می کند. این ایده در پکن رد می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала