انتشار بخشی از نامه های هیلاری کلینتون از سوی وزارت خارجه آمریکا

© Sputnik / Nikita Shohovانتشار بخشی از نامه های هیلاری کلینتون از سوی وزارت خارجه آمریکا
انتشار بخشی از نامه های هیلاری کلینتون از سوی وزارت خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایالات متحده بخشی از نامه های ایمیل هیلاری کلینتون ، وزیر سابق خارجه این کشور را منتشر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اظهار داشته است.

پمپئو گفت: "ما ایمیل هایی را داریم. آنها را ارائه خواهیم داد. همه این اطلاعات را برای دیدن آمریکایی ها ارائه خواهیم داد."

پمپئو توضیح نداد که منظور کدام نامه های کلینتون است. وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق قبل از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر رخ خواهد داد ، پاسخ داد: "ما این کار را در اسرع وقت انجام خواهیم داد. من فکر می کنم البته  قبل از انتخابات چیزی برای دیدن وجود داشته باشد."

افسوس کلینتون از به کار نبردن عبارت خفه شو برای ترامپ - اسپوتنیک ایران
افسوس کلینتون از به کار نبردن عبارت "خفه شو" برای ترامپ

پمپئو گفت: "همانطور که به یاد دارید ، اطلاعات محرمانه بر روی یک سرور خصوصی بود. نباید چنین باشد. هیلاری کلینتون نباید چنین کاری می کرد. این رفتار غیرقابل قبول است."

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، پیش از این در مصاحبه فاکس نیوز از وزیر امور خارجه خود خواسته بود  نامه های هیلاری کلینتون  را  که رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود ، منتشر کند.

در سال 2015 ، جنجالی به خاطر این واقعیت بپا شد که کلینتون هنگام عهده دار بودن سمت وزارت امور خارجه ایالات متحده از پست الکترونیکی شخصی خود برای کارهای رسمی استفاده می کرد. بعداً ، او تمام مکاتبات کاری خود (55 هزار نامه) را به وزارت امور خارجه آمریکا منتقل کرد اما نامه های شخصی (بیش از 30 هزار نامه) خود را حذف کرد  که در این رابطه با انتقادات شدید روبرو شد . در ژوئیه 2016 ، جیمز کومی ، رئیس وقت پلیس فدرال امریکا  FBI  پس از تحقیق در مورد مکاتبات خانم کلینتون  اعلام کرد که نهاد تحت رهبری وی هیچ اساس و دلیلی برای وارد کردن اتهام به وی پیدا نکرده است. با این حال ، در اکتبر همان سال ، وی اعلام کرد که تحقیقات مربوطه با توجه به کشف ملاحظات جدید از سر گرفته شده است. سرانجام 6 نوامبر 2016 یعنی  دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، كومی اعلامیه ای منتشر کرد و طی آن گفت تحقیقات به پایان رسیده و دلیلی برای محاکمه هیلاری کلینتون وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала