علی اف: آذربایجان به هر طریقی سرزمینهای خود را باز خواهد گرداند

© AP Photo / Azerbaijani Presidential Press Officeعلی اف: آذربایجان به هر طریقی سرزمینهای خود را باز خواهد گرداند
علی اف: آذربایجان به هر طریقی سرزمینهای خود را باز خواهد گرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت که کشورش برای بازگرداندن سرزمینهای خود در صلح، "آخرین فرصت" را به ارمنستان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت که وی "آخرین فرصت" را به ایروان می‌دهد تا به قالب مذاکرات برگردد و نیروهای خود را از قره باغ خارج کند.

رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ - اسپوتنیک ایران
رایزنی های سه جانبه وزیران خارجه ارمنستان ، آذربایجان و روسیه درباره مسئله قره باغ

رئیس جمهور آذربایجان خطاب به مردم خود گفت: امروز، نبرد در همه جهات در جریان است، نیروهای مسلح آذربایجان مواضع خود را تقویت می کنند. ما اشغالگر متجاوز را به صلح وادار می کنیم. ما به آنها نشان دادیم که هم در میدان جنگ و هم در میز مذاکره پیروز می شویم. آنها قدرت و اراده ما را دیدند. هیچ نیرویی نمی تواند ما را از مسیر درست خود دور کند. هیچ کشوری نمی تواند بر اراده ما تأثیر بگذارد ... ما آخرین فرصت را به آنها می دهیم، نیروهای خود را عقب بکشید، به مذاکرات و تعهدات باز گردید.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала