می دانید رابطه ویتامین D با کرونا چیست؟

© Depositphotos.com / Ngaga35می دانید رابطه ویتامین D با کرونا چیست؟
می دانید رابطه ویتامین D با کرونا چیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افزایش پاییزی موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید 19) ممکن است از جمله در رابطه با کمبود ویتامین D (دی) در بدن بیماران باشد.

سرگئی مالوزموف پزشک و مجری تلویزیون روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک ضمن بیان این مطلب اعلام کرد ویتامین D به طور مستقیم در احتمال ابتلا به ویروس کرونا تأثیر نمی گذارد  اما سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند که این به محافظت در برابر کووید 19 کمک می نماید . در دوره پاییز در روسیه گرمای خورشید کاهش می یابد و در این رابطه  ویتامین D بسیار کمتری دریافت می کنیم و به این دلیل  از جمله سیستم  ایمنی بدن انسان آسیب می بیند.

سرگئی مالوزموف افزود:  "طبق نتایج یکی از آخرین کارهای علمی این زمینه ، کمبود ویتامین D در خون، احتمال ابتلا به عفونت ناشی از ویروس کرونا را به طور قابل توجهی بیشتر می کند. حتی در صورت ابتلا به کووید 19، اگر میزان ویتامین دی در خون بیمار به اندازه کافی باشد، احتمال درمان و رفع بیماری بیشتر خواهد بود.

کمبود ویتامین یک مشکل جهانی - اسپوتنیک ایران
کمبود ویتامین «دی» یک مشکل جهانی

می توان از طریق تغذیه مناسب سطح ویتامین D را در میزان عادی حفظ کرد و در این رابطه از جمله لازم است غذاهای دریایی در رژیم غذایی گنجانده شود.

سرگئی مالوزموف ، پزشک روس در پایان مصاحبه با اسپوتنیک گفت:" منبع اصلی و موثر ویتامین D ، ماهی و غذاهای دریایی است. باید درک کرد که نیازی به خرید انواع گران قیمت ماهی نیست و مهمترین نکته این است که ماهی، روغن دار و دریایی باشد. از جمله می توان شاه ماهی اگر خیلی شور نباشد ، و همچنین ماهی سالمون و ماهی خال مخالی مصرف کرد. کلاً هر خوراکی  که روغن ماهی در آن وجود داشته باشد ، حاوی مقدار زیادی ویتامین D است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала