الهام علی اف: ما طرفدار مذاکرات مسالمت آمیز هستیم

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان
الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اصول تدوین شده توسط ایالات متحده، روسیه و فرانسه در مورد قره باغ باید مبنای حل منازعات منطقه شود.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: اصول اولیه توسعه یافته توسط ایالات متحده آمریکا، روسیه و فرانسه در مورد قره باغ باید مبنای حل و فصل شود.

علی اف: در قره باغ حالت طبیعی دیگر وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
علی اف: در قره باغ حالت طبیعی دیگر وجود ندارد

علی اف افزود: ما طرفدار مذاکرات مسالمت آمیز هستیم ... آذربایجان یک شریک سازنده در میز مذاکره است. ما اعتقاد داریم که اصول تدوین شده توسط ایالات متحده، روسیه و فرانسه باید مبنایی برای حل و فصل منازعات شود.

جنگ در خط ارتباطی قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند، در قره باغ‌گزارش داده شده که شهرک سازی مسالمت آمیز جمهوری به رسمیت نشناخته شده قره باغ از جمله پایتخت آن، استپاناکرت را به توپ بسته اند.

ارمنستان با ادعا اینکه آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند، حکومت نظامی و برای اولین بار بسیج عمومی اعلام کرد. بسیج جزئی در آذربایجان وضع شد.

رهبران روسیه، ایالات متحده و فرانسه طرف های مخالف را به توقف درگیری و شروع مذاکرات بدون پیش شرط فراخواندند.

ترکیه اعلام کرده است که هرگونه پشتیبانی از آذربایجان را بخاطر اوضاع در قره باغ قربانی خواهد کرد.

درگیری در قره باغ در فوریه ۱۹۸۸ آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی اعلام جدا شدن از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان را مطرح کرد.

در جریان درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد.

از سال ۱۹۹۲، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست مشترک سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است.

آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را می خواهد حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره باغ محافظت می کند، زیرا جمهوری قره باغ کوهستانی طرف مذاکره نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала