واکنش جالبی به نامزدی یک سیاستمدار مورد حمایت احمدی نژاد در انتخابات ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش جالبی به نامزدی یک سیاستمدار مورد حمایت احمدی نژاد در انتخابات ایران
واکنش جالبی به نامزدی یک سیاستمدار مورد حمایت احمدی نژاد در انتخابات ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک چهره اصولگرا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر کاندیداتوری غلامحسین الهام برای انتخابات ۱۴۰۰ و حمایت احمدی‌نژاد از او گفت: احمدی‌نژاد از هرکسی حمایت کند، رأی‌ آن فرد می‌ریزد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، اخیراً خبری مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد قصد دارد با کاندیدای اجاره‌ای شورای نگهبان را دور بزند، منتشر شده است. در این خبر آمده است: «اگر احمدی‌نژاد تائید صلاحیت نشود این احتمال وجود دارد با حمایت از یک نامزد اجاره‌ای مانند غلامحسین الهام، که سابقه حضور در وزارت امور خارجه و شورای نگهبان را در کارنامه خود دارد، شورای نگهبان را دور بزند و در تشکیل دولت آینده سهیم شود.»

در همین راستا «محمدحسن قدیری ابیانه»، فعال سیاسی اصولگرا، در ارزیابی میزان استقبال مردم از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد نظیر غلامحسین الهام گفت: به نظر می‌رسد الهام برای کاندیداتوری ۱۴۰۰ مشکل تائید صلاحیت خواهد داشت چراکه او مسئولیت اجرایی بالایی نداشته است، یکی از ملاک‌های شورای نگهبان برای تائید صلاحیت این است که نامزدها مسئولیت اجرایی بالایی داشته باشند و نشان داده باشند، می‌توانند ده‌ها یا صدها هزار نفر را مدیریت کنند که حالا بخواهند، کل کشور را مدیریت کنند.

Американская актриса Анджелина Джоли во время посещения лагеря в Пакистане  - اسپوتنیک ایران
جنجال پاسخ توئیتری احمدی‌نژاد به آنجلینا جولی +عکس، ویدئو

این چهره اصولگرا افزود: غلامحسین الهام سابقه اجرایی بالایی ندارد، سخنگویی برای حرف زدن خوب است اما برای ریاست جمهوری، مناسب نیست. بسیاری از افراد ممکن است سِمَت‌های حساسی داشته باشند اما سمت‌های اجرایی نداشتند. بنابراین اگر الهام نامزد شود تائید صلاحیت نمی‌شود چراکه سمت‌های اجرایی بالایی، نداشته است.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر ردصلاحیت شدن الهام از طرف شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر کسی راجع به انحراف موضعی نگرفته باشد از نظر شورای نگهبان یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر شورای نگهبان باید این جنبه را در نظر بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه تا چه اندازه این احتمال وجود دارد که احمدی‌نژاد در انتخابات آینده از کاندیدای نیابتی استفاده کند؟ تصریح کرد: هر کسی می‌تواند از کاندیداهایی که مطرح می‌شوند حمایت کند. البته با توجه به اقداماتی که احمدی‌نژاد تاکنون انجام داده است، او از هر کسی حمایت کند، رأی‌ آن فرد می‌ریزد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала