واکنش آمریکا به پرتاب موشک هایپرسونیک روسی "زیرکن"

© Photo / Russian Defence Ministryواکنش آمریکا به پرتاب موشک هایپرسونیک روسی "زیرکن"
واکنش آمریکا به پرتاب موشک هایپرسونیک روسی زیرکن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن مراقب آزمایش های موشکی روسیه است و آنها را هنگام تدوین سیاست ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات در نظر می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی  رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده ضمن بیان این مطلب گفت: "ما همچنان بر فعالیت نظامی روسیه و آزمایش های موشکی  که اطلاعاتی را برای کنترل تسلیحات و سیاست امنیتی ما فراهم می کند ، نظارت می کنیم."

زیرکن 7 اکتبر از ناو جلودار پروژه 22350 "آدمیرال  گورشکوف" پرتاب شد. این موشک با موفقیت به یک هدف دریایی در فاصله 450 کیلومتری برخورد کرد. سرعت این موشک بیش از 8 ماخ است .

این موشک هایپرسونیک پس از اتمام آزمایش های دولتی در دوره بین سالهای  2020 و 2021در زیردریایی ها و کشتی ها سطحی نیروی دریایی روسیه مستقر و فعال  خواهد شد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه پس از پرتاب موفقیت آمیز این موشک گفت ، کار بر روی موشک هایپرسونیک زیرکن و آزمایش موفقیت آمیز آن مرحله بزرگی نه تنها برای نیروهای مسلح روسیه ، بلکه برای کل کشور است.

پرتاب موفق موشک هایپرسونیک زیرکن  روسیه - اسپوتنیک ایران
پرتاب موفق موشک هایپرسونیک زیرکن روسیه

او به همه کسانی که در ساخت "زیرکن" شرکت داشتند تبریک گفت.

زیرکون یا 3M22  (طبق طبقه بندی ناتو SS-N-33) یک موشک ضد کشتی هایپرسونیک روسی است.

ویژگی اساسی این موشک داشتن سرعت بسیار بالاتر در مقایسه با سایر موشک های ضد کشتی روسی است. این موشک  می تواند در ارتفاع 30-40 کیلومتری پرواز کند که در آنجا مقاومت هوا کم است. این ارتفاع پرواز به میزان قابل توجهی برد و سرعت موشک را افزایش می دهد.

زیرکن برای سیستم های دفاع هوایی دشمن موجود غیرقابل دسترس است.

"زیرکن" قادر است کشتی های سطحی دشمن از کلاس های مختلف از ناوچه گرفته تا ناو هواپیمابر و همچنین اهداف زمینی را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

پیشتر ارتش روسیه موشک کروز مافوق صوت زیرکن را با سرعت 9.5 هزار کیلومتر آزمایش کرد.

زیرکون از ناوچه ادميرال گورسکاف در دریای سفید پرتاب شد؛ این موشک در اوج خود با سرعت 9.5 هزار کیلومتر در ساعت با موفقیت به یک هدف در دریای بارنتس در فاصله 450 کیلومتری برخورد کرد. حداکثر ارتفاع پرواز 28 کیلومتر و مدت پرواز آن 4.5 دقیقه بود.

سرعت موشک زیرکن  8 ماخ است که 8 برابر بالاتر از سرعت صوت است. برای مقایسه: سرعت موشک تاماهاک موجود در نیروهای دریایی آمریکا و انگلیس تقریبا 0.75 ماخ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала