اسد: هیچ نظامی ایرانی در سوریه وجود ندارد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اسد: هیچ نظامی ایرانی در سوریه وجود ندارد
اسد: هیچ نظامی ایرانی در سوریه وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه گفت، که هیچ نظامی ایرانی در سوریه وجود ندارد، مسئله "عقب نشینی ایران" فقط بهانه ای برای اشغال سوریه توسط آمریکاست.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد، که اولاً، ما نیروهای ایرانی نداریم و این كاملاً واضح است. آنها از سوریه حمایت می كنند، مستشاران نظامی می فرستند كه با نیروهای ما در زمین كار می كنند و در كنار ارتش سوریه هستند.

اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج  نفت در سوریه را غارتگری خواند - اسپوتنیک ایران
اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج نفت در سوریه را غارتگری خواند

اسد تصریح کرد: بیایید به یک مثال خاص نگاهی بیندازیم! حدود یک سال پیش، آمریکایی ها به روس ها گفتند، که ایرانیان را متقاعد کنند تا ۸۰ کیلومتر از مرز با بلندی های جولان، که توسط اسرائیلی ها اشغال شده است، فاصله بگیرند. علیرغم این واقعیت که هیچ سرباز ایرانی در آنجا وجود نداشت، ایرانی ها خود را بسیار انعطاف پذیر نشان دادند، آنها گفتند: "بسیار خب، هیچ کارمند ایرانی در جنوب این خط وجود نخواهد داشت."
آمریکایی ها گفتند که در صورت توافق در این زمینه، آنها شروع به عقب نشینی از قسمت شرقی اشغال شده سوریه در مرز با عراق، به نام "التنف" می کنند. اما هیچ اتفاقی نیفتاد، آمریکایی ها آنجا را ترک نکردند. بنابراین مسئله ایران بهانه ای برای اشغال سرزمین سوریه و حمایت از تروریست ها است و به عنوان ماسکی برای پوشاندن اهداف واقعی آنها استفاده می شود.

وی افزود: تنها راهی که آنها آنچه را که می گویند انجام می دهند این است که سوریه به یک کشور دست نشانده از ایالات متحده تبدیل شود. این همان چیزی است که آنها می خواهند و دیگر هیچ. هر چیز دیگری که آنها درباره آن صحبت می کنند دروغ و اتهامات ساختگی است. بنابراین، فکر نمی کنم هیچ راه حل واقعی برای مسئله آمریکایی ها وجود داشته باشد تا زمانی که آنها بخواهند رفتار خود را تغییر دهند.

درگیری مسلحانه در سوریه از سال ۲۰۱۱ ادامه دارد. در پایان سال ۲۰۱۷، پیروزی بر گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) در سوریه و عراق اعلام شد. در برخی مناطق کشور، عملیات شکنجه از سوی مبارزان ادامه دارد. در حال حاضر، یک توافق سیاسی برای احیای سوریه و بازگشت پناهندگان در پیش رو قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала