دانشمندان ژاپنی راهی برای شهر سازی در کره ماه پیدا کرده اند

© Photo / astrogalaxy1.narod.ruدانشمندان ژاپنی راهی برای شهر سازی در کره ماه پیدا کرده اند
دانشمندان ژاپنی راهی برای شهر سازی در کره ماه پیدا کرده اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساتوشی کودایرا، دانشمندی از موسسه تحقیقات رادیولوژی ژاپن اعلام کرد تونل های گدازه عمودی در کره ماه می توانند به ساخت نه فقط پایگاههایی برای اقامت طولانی مدت مردم بلکه شهرهای تمام و کمال در آنجا کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وی اخیراً با گروهی از همکارانش در تحقیقات علمی شرکت کرد و  در نتیجه آن مطالبی منتشر شد که طبق آنها  تونل های تشکیل شده در اعماق ماه بر اثر  فوران آتشفشان در گذشته می توانند از ساکنان خود در برابر تشعشعات و شهاب سنگ ها محافظت کنند.

ساتوشی کودایرا خاطرنشان کرد : "طبق آخرین مشاهدات ، مشخص شد که میزان تابش در سطح ماه بیش از ایستگاه فضایی بین المللی است  و من فکر می کنم این نه تنها برای انسان ها ، بلکه همچنین برای تجهیزات مشکل ایجاد می کند ، مانع فعالیت های طولانی مدت انسان بوده و در برخی موارد آن را حتی غیر ممکن می کند".

به گفته وی ، تابش در فضای باز کیهانی  از هر طرف بر انسان فشار وارد کرده  و این همچون پروژه Gateway حتی خطرناک تر است.

ژاپن یک نیروگاه در کره ماه ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران
ژاپن یک نیروگاه در کره ماه ایجاد می کند

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، ایالات متحده قصد دارد ایستگاه Gateway را در مدار نزدیک کره ماه احداث کند و از شرکای خود در ایستگاه فضایی  بین المللی برای شرکت در پروژه دعوت می کند. ژاپن نیز به این طرح علاقه نشان داد.

کودایراخاطرنشان  کرد  وجود غار عمودی ("لوله گدازه") در ماه وضع را تغییر می دهد .

این دانشمند توضیح داد: "این غار نه تنها در برابر تشعشع و شهاب سنگ های کوچک محافظت می کند بلکه رژیم دمایی پایداری را نیز حفظ می کند."

این محقق ژاپنی یادآوری کرد که در سال 2017 ، آژانس هوافضای JAXA داده هایی را منتشر کرد که طبق آنها عرض "لوله گدازه" حداقل 100 متر است و عمق آن می تواند به 50 کیلومتر برسد.

همانطور که اخیراً توسط آژانس کیودو به نقل از JAXA گزارش شده است ، ژاپن قصد دارد تا سال 2035 کارخانه تولید سوخت را در ماه ایجاد کند تا از آن در بهره برداری بزرگ ابعاد این قمر زمین استفاده شده و همچنین هزینه حمل و نقل از کره زمین کاهش یابد. ژاپنی ها می خواهند در قطب جنوب ماه که قرار است در آنجا رسوبات یخی پیدا شود ، کارخانه ای بسازند که آب حاصله را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه و سوخت تولید کند. پیش بینی می شود محققان در کره ماه بتوانند در مسافت های تا هزاری کیلومتر حرکت کنند. متخصصان JAXA انتظار دارند از  اکسیژن و هیدروژن برای تولید انرژی و  به عنوان سوخت موشک و منبع انرژی در سطح ماه استفاده شود.

فرض بر این است که مقدار زیادی آب در قطب های ماه به صورت لایه های یخی در اعماق این کره انباشته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала