اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج نفت در سوریه را غارتگری خواند

© Sputnik / Sergey Mamontovاسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج نفت در سوریه را غارتگری خواند
اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج  نفت در سوریه را غارتگری خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد ، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد توافق بین ایالات متحده و کردها در مورد استخراج نفت در سوریه در واقع غارتگری است که تنها با آزادسازی این مناطق می توان به ان پایان داد.

خبرنگار اسپوتنیک از اسد سوال کرد: نظر شما در مورد توافق بین کردها و آمریکا در مورد استخراج نفت چیست؟ آیا در این رابطه تدبیری را اتخاذ خواهید کرد؟

رئیس جمهور سوریه در پاسخ گفت: این یک سرقت است و تنها راه جلوگیری از آن آزادسازی مناطق ما است. اگر این کار انجام نشود ، هیچ اقدامی نمی تواند آنها را متوقف کند ، زیرا آنها دزد هستند. نمی توانید جلوی یک سارق را بگیرید تا زمانی که او را به زندان بیندازید یا به نوعی او را مهار کنید و او را از منطقه ای که می تواند در آنجا سرقت کند، خارج سازید. همین کار را باید با این سارقان انجام داد. آنها باید از منطقه بیرون رانده شوند ، این تنها راه است و دولت سوریه باید همه مناطق سوریه را کنترل کند تا وضعیت به حالت عادی برگردد.

بشار اسد در مصاحبه با اسپوتنیک: جنگ در سوریه هنوز پایان نیافته است - اسپوتنیک ایران
بشار اسد در مصاحبه با اسپوتنیک: جنگ در سوریه هنوز پایان نیافته است

در اواخر ماه ژوئیه ، لیندسی گراهام سناتور آمریکایی با استناد به اطلاعات دریافتی از  ژنرال مظلوم کوبانی فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اعلام کرد کردهای سوریه با یک شرکت آمریکایی توافق نامه ای برای مدرنیزه کردن میادین نفتی در شمال شرق سوریه منعقد کرده اند. مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای این کشور وجود چنین توافقی را تأیید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала