بورل: حفظ توافق هسته ای با ایران برای امنیت اتحادیه اروپا استراتژیک است

© AP Photo / Virginia Mayoبورل: حفظ توافق هسته ای با ایران برای امنیت اتحادیه اروپا استراتژیک است
بورل: حفظ توافق هسته ای با ایران برای امنیت اتحادیه اروپا استراتژیک است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جوزف بورل ، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که به عنوان هماهنگ کننده برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران، او به تمام تلاش خود در جهت حفظ و اجرای کامل این توافق نامه با ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گفت که به عنوان هماهنگ کننده برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران، او به تمام تلاش خود در جهت حفظ و اجرای کامل این توافق نامه با ایران ادامه خواهد داد.

 جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران
بورل تهدیدهای ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، روز چهارشنبه در جلسه عمومی پارلمان اروپا در بروکسل گفت: "چرا اینقدر مهم است؟ زیرا به نفع امنیت ما اروپاییان است. و ایران باید بتواند به تعهدات خود احترام بگذارد."

به گفته وی ، بدون این توافق نامه ایران می تواند سلاح های هسته ای خود را با تمام عواقب بعدی برای امنیت منطقه و کل جهان تولید کند.

پبش از این، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص در کنفرانس انلاین گفت: تروئیکای اروپایی به اتفاق یکدیگر تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را رد می‌کنند و به حفظ توافق هسته‌ای متعهد می‌مانند. اما از ایران نیز می‌خواهند که فوراً به اجرای کامل برجام بازگردد.

گفتنی است، آمریکا پس از نزدیک به 2 سال خروج از برجام و کارزارهای تبلیغاتی ناموفق جنگ با ایران، مدعی شده همچنان عضوی از توافق هسته‌ای است و می‌تواند از سازوکارهای موجود در این توافق و قطعنامه 2231 مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала