واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است
واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران در واکنش به جنگ ارمنستان و آذربایجان اظهار داشت اگر بنا باشد عده‌ای، تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ما بیاورند غیرقابل قبول است و این لحن با صراحت به مسئولین آذربایجان و ارمنستان گفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم،‌ حسن روحانی درخصوص اختلافات بر سر منطقه قره‌باغ خاطرنشان کرد: امنیت منطقه و امنیت مرزی ما برای ما مهم است و حدود 10 روز است که این جنگ بین دو کشور در قره‌باغ شروع شده که کنار مرزهای ماست و یکی از تأکیدات مهم من در صحبتم با رئیس‌جمهور آذربایجان و صحبت قبلی‌ام با نخست وزیر ارمنستان مسئله توجه به امنیت ایران بوده است. ما از جنگ متأسفیم و جنگ باید پایان یابد و ادامه آن به‌نفع هیچ‌کسی نیست؛ ما حقوق مردم آذربایجان را محترم می‌شماریم و راه هیچ مسئله‌ای آتش و جنگ و خون نیست و ما برای راه‌حل‌های دیگر این مسئله آمادگی داریم که کمک کنیم.

‌طرف آذربایجانی ‌برای شلیک ‌گلوله به خاک ایران عذرخواهی ‌کرد  - اسپوتنیک ایران
‌طرف آذربایجانی ‌برای شلیک ‌گلوله به خاک ایران عذرخواهی ‌کرد

وی تصریح کرد: امنیت ما مهم است و این‌که تعدادی گلوله به خاک ما اصابت کند، اصلاً برای ما قابل قبول نیست و هر دو دولت همسایه که با آن‌ها رابطه خوبی داریم و از آذربایجان به‌عنوان برادر و ارمنستان به‌عنوان همسایه‌مان می‌خواهیم که به این مسئله توجه کنند.

رئیس‌جمهور درباره مسئله تروریست‌ها نیز گفت: برای ما قابل قبول نیست و دراین‌باره اجازه نمی‌دهیم، زیرا ما سال‌ها جنگیده‌ایم و سردار شهید سلیمانی ما در میدان بود تا تروریست‌ها در منطقه و کنار مرز ما قرار نگیرند، به‌همین علت در سوریه و عراق جنگیدیم و به مردم آن‌ها کمک کردیم. اگر بنا باشد عده‌ای، تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ما بیاورند غیرقابل قبول است و این لحن با صراحت به مسئولین آذربایجان و ارمنستان گفته شده است. باید حواس‌ها جمع شود که این جنگ به جنگِ منطقه‌ای گسترش نیابد. افرادی که در آتش جنگ می‌دمند بدانند که این به‌نفع هیچ‌کسی نخواهد بود و همه باید حقوق ملت‌ها را رعایت کنند و بدانند راه‌حل این مسئله، جنگ نیست.

روحانی گفت: باید کار و فعالیت سیاسی انجام شود و هر کشوری حقوق همسایه‌اش را بدهد و اشغال برای ما قابل قبول نیست. امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌شود و خودشان هم با گذشت زمان احساس می‌کنند که جنگ آن‌ها را به اهداف‌شان نمی‌رساند و امیدواریم به‌طریق صلح‌آمیز به حقوق حقه خود برسند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала