اعلام زمان دریافت اطلاعات مربوط به اثر بخشی واکسن روسی کرونا

© Photo / RDIFاعلام زمان دریافت اطلاعات مربوط به اثر بخشی واکسن روسی کرونا
اعلام زمان دریافت اطلاعات مربوط به اثر بخشی واکسن روسی کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر گینتسبورگ ، مدیر مركز گامالیا در روسیه اعلام کرد اولین نتایج آزمایشگاهی كه تأیید كننده اثر بخشی واكسن Sputnik V خواهند بود ، در اوایل ماه نوامبر دریافت می شود.

به گزارش اسپوتنیک، پروفسور الكساندر گینتسبورگ گفت: "حدود 450 نفر قبلاً دوبار علیه کرونا واکسینه شده اند ، پس از 21 روز از آنها آزمایش خون گرفته می شود که  این اوایل ماه نوامبر خواهد بود. یعنی در اوایل ماه نوامبر ما اولین تست های آزمایشگاهی را خواهیم داشت که بر اساس نتایج آنها  آنها می توانیم از میزان اثربخشی صحبت کنیم."

وی تصریح کرد که تا به حال هیچکس پس از واکسیناسیون به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

ابراز تمایل بشار اسد به خرید واکسن روسی ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
ابراز تمایل بشار اسد به خرید واکسن روسی ضد کرونا

در ماه اوت وزارت بهداشت روسیه اولین واکسن جهان را برای پیشگیری از نوع جدید ویروس کرونا  (کووید 19) ثبت کرده که توسط مرکز تحقیقات علمی ویروس شناسی گامالیا تهیه شده و به طور مشترک با صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. نام آن "Sputnik V"است .

دو بخش این واکسن با فاصله سه هفته  به داوطلبان تزریق می شود.

آزمایشات بالینی پس از بثبت ی واکسن کرونا ویروس از 7 سپتامبر در مسکو آغاز شد و اولین شرکت کنندگان 9 سپتامبر واکسینه شدند. در کل ، 40 هزار داوطلب در این مطالعه شرکت می کنند ، 10 هزار نفر از آنها دارونما و نه واکسن واقعی  دریافت می کنند چون  این برای آزمایش میزان اثربخشی واکسن کرونا لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала