ارمنستان: ارتش آذربایجان در واقع گلوله باران مرز ایران را تحریک می کند

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanارمنستان: ارتش آذربایجان در واقع گلوله باران مرز ایران را تحریک می کند
ارمنستان: ارتش آذربایجان در واقع گلوله باران مرز ایران  را تحریک می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایروان اعلام کرد ارتش جمهوری آذربایجان در حال انجام حملاتی با پیشروی در امتداد مرز ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون هوانسیان ، سخنگوی رسمی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد نیروهای مسلح آذربایجان با استفاده از یک تاکتیک جدید در قسمت جنوبی جبهه ، در اکتداد مرزهای ایران پیشروی می کنند.

آقای هوانسیان نوشت:"یگان های آذربایجانی در گروههای بزرگی مستقیماً در امتداد مرزهای قره باغ (جمهوری خودخوانده) و ایران (در امتداد رودخانه ارس) جمع می شوند و در حقیقت به این مرز پناهنده شده و برای پیشروی تلاش می کنند . آنها گلوله باران به سمت این مرز و در واقع به سوی ایران را تحریک می كنند".

واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها را به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
واکنش روحانی به جنگ قره باغ: آوردن تروریست‌ها به نزدیک مرزهای ایران غیرقابل قبول است

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала