قره باغ خواستار ایجاد ائتلاف ضد تروریستی بین المللی است

© AP Photo / Abbas Atilayقره باغ خواستار ایجاد ائتلاف ضد تروریستی بین المللی است
قره باغ خواستار ایجاد ائتلاف ضد تروریستی بین المللی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارمنستان با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر استفاده از تروریست ها توسط آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، خواستار ایجاد ائتلاف ضد تروریستی بین المللی شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور قره باغ قره باغ آرایک هاروتیان با توجه به انتشار خبرهایی مبنی بر استفاده از تروریست ها توسط آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، خواستار ایجاد ائتلاف ضد تروریستی بین المللی شد.

باکو سرنگونی هواپیماهای خود در قره باغ را تکذیب کرد  - اسپوتنیک ایران
باکو سرنگونی هواپیماهای خود در قره باغ را تکذیب کرد

پیش از این ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرده بود که ترکیه آغازگر اصلی دور جدید درگیری در قره باغ است. وی همچنین خاطرنشان کرد که آنکارا از تروریست ها در سوریه و لیبی حمایت می کند، از آنها در قره باغ استفاده می کند. سرگئی ناریشکین ، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که طبق اطلاعات موجود در سوریه ، جنگجویان سازمان های تروریستی بین المللی که در خاورمیانه می جنگند به طور فعال به منطقه درگیری کشانده می شوند و ما در مورد صدها یا حتی هزاران نیروی رادیکال صحبت می کنیم.

هاروتیانیان در فیس بوک نوشت: "من به عنوان رئیس جمهور کشوری که برای استقلال خود می جنگد، از جهان متمدن می خواهم که در مبارزه با تروریسم مشارکت فعال داشته باشد. ضرورت روز ایجاد یک ائتلاف ضد تروریستی بین المللی موثر و کارآمد است."

 به گفته وی، ارمنستان و قرهباغ "امروز در صف اول این مبارزه قرار دارند."

 هاروتویان خاطرنشان کرد: "و ما تا پیروزی نهایی خواهیم جنگید."

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال ۱۹۸۸ آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای ۱۹۹۲-۱۹۹۴ کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала