اسد: شبه‌نظامیان از سوریه به قره‌باغ منتقل می شوند

© AP Photo / SANA بشار اسد
 بشار اسد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که ما می‌توانیم این موضوع را تأیید کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام نمود که شبه‌نظامیان از سوریه به قره‌باغ منتقل می شوند و ما می توانیم این موضوع را تأیید کنیم. اما نه به این دلیل که ما ثبوت این قضیه را در دست داریم، بلکه به این دلیل که حتی وقتی ثبوتی وجود ندارد، شاخص های معینی وجود دارند.

بشار اسد در ادامه گفت:«ترکیه در سوریه از تروریست های کشورهای مختلف استفاده می کند. آنها از همین روش در لیبی استفاده کردند. در آنجا از تروریست‌های سوریه  و شاید از دیگر کشورها استفاده کردند. از اینرو اینکه در قره‌باغ از همین روش استفاده می شود  نیازی به ثبوت ندارد. اما احتمال آن زیاد است، زیرا همانطور که من گفتم، همانا ترکیه این مسأله را دامن زد و این درگیری را آغاز کرد و آن را تشویق می کند. ترکیه می‌خواست به چیزی دست یابد و قصد دارد از همان روش استفاده کند. ما با اطمینان کامل می توانیم بگوئیم که ترکیه از تروریست های سوریه و دیگر کشورها در قره‌باغ استفاده می کند».

سفارت ایران در باکو طی بیانیه ای حمله به افراد و مراکز غیرنظامی را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
سفارت ایران در باکو طی بیانیه ای حمله به افراد و مراکز غیرنظامی را محکوم کرد

منبعی در اپوزیسیون سوریه آشنا با وضعیت درگیری قره‌باغ گفت که در قره‌باغ 93 مزدور از سوریه کشته شده‌اند و جسد 53 نفر از آنها به سوریه منتقل شده است. یک منبع دیگر در اپوزیسیون سوریه گفت که در روز 1 اکتبر در قره‌باغ 322  مزدور بخوبی آموزش دیده شده از سوریه قرار داشتند.

پیشتر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که 300 شبه‌نظامی سوریه از طریق خاک ترکیه به باکو منتقل شده‌اند. این افراد به گروه فعال در حلب تعلق دارند. الهام علییف پس از اعلامیه مکرون در این خصوص، از وی خواست عذرخواهی کند و گفت که آذربایجان از شبه‌نظامیان استفاده نمی کند.

وزارت خارجه روسیه نگران اخبار انتقال شبه‌نظامیان تشکیلات غیرقانونی مسلح به محل درگیری قره‌باغ است. مطابق با اطلاعات طرف روسیه، شبه‌نظامیان از سوریه و لیبی برای شرکت در عملیات جنگی به آنجا منتقل می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала