برگزاری سومین نشست کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه

© Sputnik / Shiva Abshenasبرگزاری سومین نشست کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه
برگزاری سومین نشست کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سومین نشست کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه به صورت وبینار با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران، آلکسی ولین معاون وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه و سفیر ایران در مسکو برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بخش رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، در تاریخ سه شنبه 15/7/1399 سومین نشست کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه با حضور آقایان محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، آلکسی ولین معاون وزیر توسعه دیجیتال، مخابرات و ارتباطات جمعی فدراسیون روسیه، کاظم جلالی سفیر ج. ا. ا. در فدراسیون روسیه و پیام های ویدئویی سخنگویان وزارت خارجه ابران و روسیه  و مشارکت  نمایندگان تعدادی از رسانه های دو کشور بصورت مجازی (وبینار) برگزار گردید.

وزیر فرهنگ ایران برای لغو ویزا به مسکو سفر می کند  - اسپوتنیک ایران
وزیر فرهنگ ایران برای لغو ویزا به مسکو سفر می کند

در این وبینار آقای خدادی با اشاره به بیشترین اشتراکات و کمترین اختلافات در روابط بین دو کشور و نقش مخرب رسانه های غربی که می توان آنرا تروریسم رسانه ای نامید از خبرنگاران آزاده ای که وظیفه حرفه ای خود را بر منافع شخصی ترجیح می دهند تشکر کرد.

آقای ولین به عنوان رئیس روسی این کمیته ضمن همدردی با خانواده های قربانیان کرونا در ایران  و با یادآوری موضع روسیه مبنی بر غیر قابل قبول بودن تحریم در شرایط کرونا به جایگاه همکاریهای دفاعی و امنیتی ایران و روسیه بعنوان یکی از موضوعات پرتیراژ در رسانه های روسیه، اساره کرد و همکاری رسانه ای در تبیین این گونه همکاریها را مهم دانست.

آقای جلالی سفیر ایران نیز با تشکر از روسیه بخاطر مواضع بسیار قوی و سازنده در مجامع بین المللی در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا تاکید نمود دیپلماسی رسمی بدون پشتوانه دیپلماسی عمومی و رسانه ای موفق نخواهد بود.

خانم ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در پیام تصویری خود پس از ستودن روابط دوستانه و حسن همجواری بین دو کشور و سفرهای مقامات عالی رتبه دو‌کشور، تعاملات رسانه های ایران و روسیه را مهم توصیف نمود و با تاکید بر لزوم هم افزایی بیشتر در این زمینه ابراز امیدواری نمود . 

در ادامه این وبینار که به مدت ۴ ساعت بطول انجامبد نمایندگان برخی رسانه های دوکشور زمینه های همکاری در حوزه های تبادل فیلم و سریال، تولیدات مشترک تلویزیونی ، برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از طرفیتهای رسانه ای یکدیگر در صحنه های جهانی را مورد بررسی قراردادند و در خصوص رفع برخی مشکلات با یکدیگر تبادل نظر کردند . 

شایان ذکر است کمیته همکاریهای رسانه ای ایران و روسیه به ابتکار سفارت ج.ا.ایران در مسکو در سال ۱۳۹۷ تشکیل و اولین نشست آن در تهران برگزار گردید . دومین نشست سالانه این کمیته در سال ۹۸ در شهر مسکو برگزار شد و سومین نشست در حال حاضر به صورت وبینار در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала