سازمان بهداشت جهانی: یک دهم ساکنان جهان می توانسته‌اند به کووید 19 آلوده شده باشند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی: یک دهم ساکنان جهان می توانسته‌اند به کووید 19 آلوده شده باشند
سازمان بهداشت جهانی: یک دهم ساکنان جهان می توانسته‌اند به کووید 19 آلوده شده باشند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، ممکن است 10 درصد جمعیت زمین به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل رایان، مدیر برنامه فوریت های بهداشتی سازمان بهداشت جهانی گفت: " از ابتدای شیوع همه گیری، 10 درصد از جمعیت جهان می توانستند به COVID-19 آلوده شوند."

رایان روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه جلسه ویژه کمیته اجرایی سازمان جهانی بهداشت اختصاص داده شده به کووید 19  گفت: "تخمین زده می شود که حدود 10٪ از جمعیت جهان ممکن است به این ویروس آلوده شده باشند. این ارقام در کشورها، شهرها و کشورها و در گروه های مختلف متفاوت است." 

وی تأکید کرد که این داده ها موضع سازمان بهداشت جهانی را تأیید می کند که بیشتر مردم جهان در معرض ویروس کرونا قرار دارند.

رایان افزود كه در حال حاضر اوضاع در آفریقا و در كشورهای ساحل اقیانوس آرام غربی بهبود یافته است، اما منحنی عفونت در نیمكره شمالی و جنوب شرقی آسیا دوباره در حال رشد است. در عین حال، همه گیری رفتار پویایی ندارد و تأثیرات متفاوتی بر کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی و مناطق دارد.

همچنین مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، تدروس ادهانوم به نوبه خود یادآوری کرد که در حال حاضر تقریبا 35 میلیون نفر به کووید 19 آلوده شده اند و بیش از یک میلیون نفر به دلیل بیماری فوت کرده اند. در عین حال داده های واقعی مطمئناً خیلی بیشتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала