لاوروف: تحقیق در حادثه ناوالنی، به تمسخر گرفتن عقل سلیم است

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تحقیق در حادثه ناوالنی، به تمسخر گرفتن عقل سلیم است
لاوروف: تحقیق در حادثه ناوالنی، به تمسخر گرفتن عقل سلیم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، تحقیق در مورد حادثه الکسی ناوالنی را غیره منطقی و مسخره کردن عقل سلیم خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تحقیق در مورد موضوع الکسی ناوالنی را غیره منطقی و مسخره کردن عقل سلیم خواند و خاطرنشان کرد که غرب از الزامات روسیه بر اساس کنوانسیون بین المللی امتناع ورزیده است.

لاوروف: نجات ناوالنی یک تصدف زمانی بی نقص است - اسپوتنیک ایران
لاوروف: نجات ناوالنی به لطف اقدامات بی عیب و نقص کادر تدارکاتی روسی بود

لاوروف در گفت: این فقط به تمسخر گرفتن عقل سلیم است. از نظر من، این برای همه قابل درک است. برای همکاران غربی ما نیز قابل درک است که از ما تقاضای مبتنی بر کنوانسیون بین المللی لازم الاجرا را رد می کنند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: اما ظاهراً روس‌هراسی چنان غیرقابل توقف شده است که به سادگی نمی توان آنها را با عقل سلیم هدایت کرد.

بیستم اوت الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک دلیل وضعیت وی را اختلال در سیستم متابولیک دانستند که علت اصلی آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای معالجه به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است. ۲۳ سپتامبر اطلاع دادند که ناوالنی از بیمارستان مرخص شده است، وضعیت او رضایت بخش است و پزشکان امیدوار بهبودی کامل او هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала