آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد
آذربایجان خواستار حضور ترکیه در گفتگوهای قره باغ شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان خواستار حضور ترکیه در مذاکرات آتی حل مناقشه قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آذربایجان، الهام علی اف معتقد است که ترکیه باید رسماً در مذاکرات بین المللی قره باغ (جمهوری خودخوانده آرتساخ) شرکت داده شود.

وی گفت: " ترکیه یک بازیگر مهم در منطقه، همسایه آذربایجان، همسایه ارمنستان است. در روند صلح آینده که شکل خواهد گرفت، به نظر من نقش ترکیه بسیار مهم خواهد بود. "

شرط آذربایجان برای پذیرش آتش بس در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
شرط آذربایجان برای پذیرش آتش بس در قره باغ

علی اف همچنین از تلاش سایر کشورهای واسطه در مذاکرات در مورد مسئله قره باغ در حل دور جدید درگیری قدردانی کرد. به گفته رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، موقعیت مسکو اکنون مسئولانه است، وی سطح روابط روسیه و آذربایجان را بالا ارزیابی کرد.

همزمان رئیس جمهور از موضع امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد. "اظهارات ماکرون غیر قابل قبول است. به نظر می رسد پاریس خودش را از روند حل و فصل جدا می کند. " اینکه دقیقاً چه سخنان رهبر فرانسه باعث چنین واکنشی شده است، مشخص نشده است.

روسیه و فرانسه و همچنین ایالات متحده از سال 1994 در مذاکرات گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد مسئله قره باغ کوهستانی واسطه هستند. از آغاز درگیری های جدید، رهبران هر سه کشور از طرفین خواستند که بلافاصله اسلحه خود را زمین بگذارند و به راه دیپلماتیک حل و فصل اختلافات بازگردند. در اول اکتبر، آنها بیانیه مشترک مربوطه را صادر کردند و تجاوزات نظامی در منطقه درگیری را به شدت محکوم کردند. آلمان و ناتو بعداً موضع مشابهی گرفتند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала