دمشق در مورد ثبات سوریه در ژنو مذاکره نخواهد کرد

© AP Photo / SANAدمشق در مورد ثبات سوریه در ژنو مذاکره نخواهد کرد
دمشق در مورد ثبات سوریه در ژنو مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور سوریه اعلام داشت که در جلسه کمیته قانون اساسی در ژنو، درباره ثبات سوریه مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، 4ام اکتبر اظهار داشت که در جلسه کمیته قانون اساسی در ژنو، درباره ثبات سوریه مذاکره نخواهد کرد.

واکنش سوریه به قصد ترامپ برای حذف اسد - اسپوتنیک ایران
واکنش سوریه به قصد ترامپ برای حذف اسد

اسد در مصاحبه با کانال تلویزیونی "زوزدا" بیان داشت: درباره آنچه در مذاکرات اتفاق می‌افتد، در مذاکرات طرفی شرکت می‌کند که توسط دولت سوریه حمایت می‌شود و دیدگاه‌های آن را بیان می‌کند. طرف دیگری نیز وجود دارد که طرف سوریه نیست و ترکها ترکیب آن را تعیین کرده‌اند. ترکیه و کسانی که پشت این طرف هستند، از جمله ایالات متحده و متحدانش، علاقه‌ای به کار کمیته قانون اساسی ندارند.

به گفته رئیس جمهور سوریه، خواسته های ترکیه و ایالات متحده منجر به تضعیف حاکمیت سوریه و فروپاشی دولت آن می‌شود. در واقع، این موضوع در بسیاری از مناطق و کشورها اتفاق می‌افتد؛ ایالات متحده اساسی اعمال می‌کند که منجر به آشفتگی و هرج و مرج می‌شود. ما این رویکرد را قبول نداریم و درباره موضوعات مربوط به ثبات سوریه مذاکره نخواهیم کرد.

اسد همچنین تأكید كرد كه دستیابی به پیشرفت در حل و فصل مسالمت آمیز یک روند طولانی و دشوار دارد. روسیه و ایران نقش مهمی در این مذاکرات دارند و برای دستیابی به این پیشرفت تلاش می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала