علی اف خواستار عذرخواهی مکرون شد

© Sputnik / Aleksey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف خواستار عذرخواهی مکرون شد
علی اف خواستار عذرخواهی مکرون شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی اف از دولت فرانسه خواست تا به دلیل سخنان مکرون درباره مزدوران قره باغ عذرخواهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان، گفت که او خواستار عذرخواهی فرانسه و مکرون به علت سخنان امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در مورد انتقال شبه نظامیان سوری به باکو برای حضور در درگیری ها در قره باغ است.

شرط آذربایجان برای پذیرش آتش بس در قره باغ  - اسپوتنیک ایران
شرط آذربایجان برای پذیرش آتش بس در قره باغ

مکرون پیشتر گزارش داده بود که ۳۰۰ شبه نظامی سوری از طریق شهر غازیانتپ ترکیه به هوای باکو منتقل شده اند.

الهام علی اف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه‌ گفت: "هیچ مزدوری وجود ندارد، ما یک ارتش ۱۰۰.۰۰۰ نفری داریم. من می خواهم که فرانسه عذرخواهی کند".

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو نگران گزارشات مربوط به انتقال شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی به منطقه مورد مناقشه قره باغ است.

بر اساس برخی گزارش ها، شبه نظامیان گروه های مسلح غیرقانونی، به ویژه از سوریه و لیبی، برای شرکت مستقیم در درگیری ها به منطقه درگیری در قره باغ کوهستانی منتقل شده اند. سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا روز پنجشنبه اعلام نمود که مسکو اطلاعاتی در مورد مزدوران سوری در قره باغ دارد و این فقط اطلاعات منتشر شده توسط رسانه ها نیست.

شایان ذکر است که درگیری‌ های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان اعلام کرد که نیروهای ارمنستان به سوی مناطق مسکونی مرزی این کشور حملاتی انجام داده که منجر به کشته شدن شماری غیرنظامی شده است. این در حالی است که ارمنستان جمهوری آذربایجان را متهم می کند که این منطقه را مورد حملات هوایی و موشکی قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала