عواقب جنگ قره باغ: اصابت گلوله های خمپاره به نواحی مرزی ایران

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر عواقب جنگ قره باغ: اصابت گلوله های خمپاره به نواحی مرزی ایران
عواقب جنگ قره باغ: اصابت گلوله های خمپاره به نواحی مرزی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اصابت بیش از ۲۰خمپاره به خاک ساحلی رود ارس و روستای قره قباق اصلاندوز موجب وحشت ساکنین این روستا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  جام نیـوز، در رابطه با شدت یافتن درگیری‌ها بین کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ ، مناطق همجوار در ایران نیز آسیب می بینند. 

اصابت خمپاره‌های طرفین جنگ به نوار مرزی ایران موجب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی و ساکنین این مناطق مرزی شده است که طبق گزارش ها، برخی از ساکنین به دلیل وحشت کودکان اصلاندوز را به طرف پارس آباد ترک می‌کنند.

انتشار ویدئوی گلوله باران تجهیزات نظامی ارمنستان از سوی آذربایجان - اسپوتنیک ایران
انتشار ویدئوی گلوله باران تجهیزات نظامی ارمنستان از سوی آذربایجان

سد میل مغان نیز که به عنوان سد دوستی ایران و آذربایجان شناخته می شود، در معرض خطر قراردارد. خاطرنشان می شود که خمپاره‌های طرفین جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ به نزدیکی‌های این سد و کانال آبی آن برخورد می‌کنند. 

یادآور می شود تمام اراضی زیر کشت این منطقه و قسمتی از اراضی شهرستان بیله سوار مغان از آب این کانال آبیاری می‌شوند.

جنگ در قره باغ 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان که 30 سال است دچار اختلافات ارضی بر سر مالکیت این سرزمین هستند ، یکدیگر را به انجام تحریکات متهم کردند.

آذربایجان ادعا می کند که هفت روستا و چندین ارتفاع مهم استراتژیک را تحت کنترل خود درآورده است. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد که پرچم این کشور  در "مناطق آزاد شده" به اهتزاز درآمده است.

پیشتر وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرده که نیروهای مسلح این کشور تکیه گاه های جدیدی را خط تماس دو طرف در قره باغ اشغال کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала