تهدید اردوغان به آغاز عملیات در شمال سوریه

© AFP 2023 / Adem Altanتهدید اردوغان از آغاز عملیات در شمال سوریه
تهدید اردوغان از آغاز عملیات در شمال سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی، نسبت به عملیات نظامی در شمال سوریه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: وقتی کریدور تروریستی که می خواستند در مرزهایمان ایجاد کنند را از بین بردیم، نشان دادیم که برادران سوری ما تنها نیستند. مناطق تروریستی که کماکان در سوریه وجود دارند٬ یا طبق وعده‌های داده شده پاکسازی می‌شوند و یا ما خود اقدام خواهیم شد.

ابراز امیدواری اردوغان نسبت به پیشروی آذربایجان در قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
ابراز امیدواری اردوغان نسبت به پیشروی آذربایجان در قره‌باغ

رئیس جمهور ترکیه افزود: هر اقدامی که باعث وقوع یک فاجعه انسانی دیگر در ادلب شود٬ پذیرفتنی نیست. وی ادامه داد: همه بدانند که مقابله علیه کسانی که با کشور و ملت مان خصومت دارند ادامه خواهد یافت.

اردوغان گفت: کسانی که همیشه در برابر اقدامات تروریست‌ها و حامیان آن‌ها سکوت می‌کنند٬ وقتی موضوع ترکیه پیش می‌آید٬ هر گونه اصول اخلاقی و قانونی را کنار می‌گذارند. اما آن‌ها نخواهند توانست ما را از مسیرمان منحرف کنند.

پیش از این ایالات متحده و ترکیه در تاریخ 17 اکتبر 2019 از توافق برای توقف عملیات نظامی "سرچشمه صلح" ترکیه در شمال شرقی سوریه و عقب نشینی تشکیلات کرد از یک منطقه حائل 30 کیلومتری در مرز سوریه و ترکیه خبر دادند که آنکارا قصد داشت به طور مستقل کنترل کند.

دمشق بارها حضور نیروهای ترکیه را در خاک مرزی سوریه که در حال انجام عملیاتی علیه تشکیلات کرد در آنجا هستند غیرقانونی خوانده و از آنکارا خواسته است تا نیروهای خود را خارج کند.

شایان ذکر است که در 22 اکتبر 2019، فدراسیون روسیه و ترکیه تفاهم نامه 10 ماده ای به ویژه درباره ورود واحدهای پلیس نظامی روسیه و سرویس مرزی سوریه به طرف سوریه از مرز با ترکیه در خارج از منطقه عملیات ترکیه "سرچشمه صلح" امضا کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала