تردید بولتون در قصد واقعی ترامپ: آیا وی می خواهد از ناتو خارج شود؟

© AP Photo / Cliff Owenتردید بولتون در قصد واقعی ترامپ: آیا وی می خواهد از ناتو خارج شود؟
تردید بولتون در قصد واقعی ترامپ: آیا وی  می خواهد از ناتو خارج شود؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان بولتون ، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دچار این تردید شده که آیا وی در صورت انتخاب مجدد می خواهد ایالات متحده را از ناتو خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه پولیتیکو ، بولتون این مطلب را در مصاحبه با رسانه ای به نام  Times Radio Thursday اظهار داشته است.

مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ  گفت: "این طور نیست که ما او را متقاعد کنیم که ناتو در واقع یک اتحادیه  بسیار خوب است ، او دیده که نمی تواند از مرز مئجود عبور کند و خواستار خروج نیروهای مسلح  شود." به نظر وی ، اگر ترامپ برای دوره دوم انتخاب شود ، "سد سیاسی" مانع خروج وی از ناتو به طور قابل توجهی پایین می آید.

پاسخ ترامپ به سوالی درباره خروج امریکا از ناتو  - اسپوتنیک ایران
پاسخ ترامپ به سوالی درباره خروج امریکا از ناتو

در ماه سپتامبر ، مقامات پیشین دولت ترامپ در مورد تمایل وی برای خروج ایالات متحده از ناتو در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کردند. اشاره شد که در تابستان 2018 ، در جریان اجلاس سران کشورهای عضو ناتو ، رهبر آمریکا به مشاور امنیت ملی خود گفته بود که هیچ معنایی در وجود این اتحادیه نظامی  نمی بیند و پیشنهاد کرد ایالات متحده از آن خارج شود.

ترامپ بارها از کشورهای عضو ناتو به دلیلناکافی بودن  هزینه های نظامی آنها انتقاد کرده است. به گفته رهبر آمریكا ، كشورهای ناتو به جای دو درصد تعیین شده ، باید چهار درصد از تولید ناخالص داخلی را برای نیازهای نظامی اختصاص دهند. ایالات متحده 3.58 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ناتو می کند که بیش از هر کشور دیگر عضو ناتو است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала