آذربایجان از تصرف بلندی هایی در قره باغ خبر داد

© AP Photo / Abbas Atilayآذربایجان از تصرف بلندی هایی در قره باغ خبر داد
آذربایجان از تصرف بلندی هایی در قره باغ خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع آذربایجان از تصرف ارتفاعاتی در جریان درگیری ها در قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر جمعه 2 اکتبر در وب سایت این نهاد منتشر شده است.

در اطلاعیه منتشره آمده است: " نیروهای ما در راستای آقدار ، ارتفاعات سوق الجیشی در اطراف ماداقیز را آزاد کردند و این نقطه را کنترل می کنند. در مسیر جبرائیل-فضولی ، نیروهای ما مقاومت دشمن را شکسته ،  وی را مجبور به عقب نشینی کرده و موفق شدند پیشروی کنند. "

در باکو اضافه کردند که سربازان آذربایجانی اوضاع عملیاتی را در مسیر موروداغ را تحت کنترل خود دارند.

جنگ در قره باغ 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان که 30 سال است اختلافات ارضی بر روی این سرزمین را ادامه می دهند ، یکدیگر را به تحریکات متهم کردند.

ارمنستان: یک هواپیما و یک پهپاد آذربایجانی را سرنگون کردیم  - اسپوتنیک ایران
ارمنستان: یک هواپیما و یک پهپاد آذربایجانی را سرنگون کردیم

آذربایجان ادعا می کند که هفت روستا و چندین ارتفاع مهم استراتژیک را تحت کنترل خود درآورده است. رئیس جمهور الهام علی اف گزارش داد که پرچم آذربایجان در "مناطق آزاد شده" به اهتزاز درآمده است.

ارمنستان اخبر  مربوط به تصرف این روستاهای را تکذیب کرد. در عین حال رهبری جمهوری خودخوانده  قره باغ  از دست دادن برخی از مواضع خود را گزارش داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала